AVR sleep mode

Jeg har en AVR applikation som jeg gerne vil have gjort mindre
strømkrævense.
Programmet kører pt på en 10ms interrupt (Timer2 eller Timer 0).
Jeg vil så gern ehave at den gør det den skal gøre, og så går i sleep i de
resterende 9,5ms.

Kan ikke få den til at starte op igen efter sleep (power safe som burde
kunne starte på Timer2 irq).

Nogen der har et par hints til hvordan man får den til at vågne op med 10ms
intervaller på Timer2 irq?

pft
Kåre

Re: AVR sleep mode
hej..

hvad er det  for en avr????

/f

Re: AVR sleep mode

Mega32.
Har undersøgt sagen lidt nærmere. Det ser ud til at jeg enten skal have en
ekstern clock (32.765) på TOSC1 og TOSC2, og så bruge den som eksternt
interrupt/clock source på Timer2.
Eller jeg skal lave en 10ms pulsgeneratur til INT2 benet.

Jeg kan kun sætte den i IDLE mode med intern irq på Timer2, da man jo ikke
kan stoppe oscillator indgangen. I IDLE mode er besparelsen bare ikke så
effektiv, da oscillator stadig kører.

Troede bare at der var en simpel software løsning til power safe mode.

Kåre

Re: AVR sleep mode

Ved ikke om dette trik virker på en AVT, har brugt det på en PIC.
Hvis tiden (10mS) ikke behøver at være præcis så kan du prøve med et RC-Led
på din INT. indgang. Når din CPU er i drift laver du benet om til at være et
output og aflader C, lige før du går i sleep laver du benet om til at være
input (INT) og lader C op gennem en modstand fra din + forsyning.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

MPU'en har allerede en indbygget RC oscillator kaldet Watch-dog, som kan
bruges til at vække den.
Spørgsmålet er så bare om den har en brugelig tidindstilling.
Hvis der er brug for langtidsnøjagtighed kan den kalibreres efter
krystal oscillatoren, med jævne mellemrum (f.eks. 5-10 minutters
interval). Så skulle temeperatur følsomhed være næsten elimeneret.

Re: AVR sleep mode

Hvordan bruger man den til at vække den?
Normalt vil et Watchdog interrupt resette hele skidtet.

Kåre

Re: AVR sleep mode

En reset påvirker ikke indholdet af din ram og indefor nogle få uSec har
du programmet alle portenen igen (Lidt afhængig af hvor hurtig du kan
starte oscillatoren op).

Re: AVR sleep mode

Men jeg har en bootloader den skal igennem først ved hver reset. Der sker et
par ting som tager længere tid end jeg kan acceptere.
Men ellers en løsning som kan bruges i andre sammenhænge.

Kåre

Site Timeline