AVR: seriel->usb

Jeg har en microprocessor som kommunikerer med min pc via
serielporten(RS232), og det virker fint. Findes der ikke en chip eller noget
som kan lave en rs232->usb convertering, så jeg kan nøjes med et stik til
hardwaren, da jeg vil kunne trække strøm igennem usbstikket?

Mvh
Søren Olesen

Re: seriel->usb

Denne her burde kunne gøre det.:
http://www.dontronics.com/dlp.html

Har ikke selv prøvet den, men har handlet med firmaet og de er ok.

Brian :ø)

Re: seriel->usb

Lige sådan en jeg skulle bruge.. men kan det virkelig passe at den skal
koste 210 dkk + porto. Burde kunne gøres billigere synes jeg.

Re: seriel->usb

Jo den kan sikkert findes billere. Måske noget T-Hansen værk er billigere og
kan gøre det.

Ser for øvrigt lige at siden jeg linkede til er nede p.t.

Brian :ø)

Re: seriel->usb

Hvad med sådan en fætter
http://www.avitresearch.co.uk/ttl_serial_products.htm

Det billigste vil dog være at skille en standard Seriel-USB adpter ad,
f.eks. sådan en
http://www.thansen.dk/product.asp?c63%7568336&n49%6933624&pn55%2661694

Re: AVR: seriel->usb
hey...

enten køb en usb->rs323 dims.... eller gør saadan her

http://www.mikrocontroller.net/attachment.php/86320/AVR309_doc2556.pdf

/finn

Re: seriel->usb

Jeg så denne chip forleden dag: http://www.beyondlogic.org/usb/ftdi.htm

--
Per Jørgensen

Re: AVR: seriel->usb
Hej Søren,

Kan se at nogen skriver at du kan bruge en FT232 eller FT245 fra FTDIchip.

Jeg kender den kreds umådelig godt på både godt og ondt.
Hvis du bare skal bruge den til fuck og du er ligeglad med ustabilitet
så kan du sagtens bruge den. Den er SUPER NEM at komme i gang med. Der
er virkelig USB til højrebenet, men.... den er ustabil. Jeg har set
problemer både med driveren og med selve kredsen hvor kommunikationen
simpelthen stopper. Og man skal unpluge enheden eller unloade driveren
for at få liv igen.

Mvh
   Jan

Re: AVR: seriel->usb

Hej Jan.

Hvor har du købt kredsen henne og til hvilken pris? Jeg tror godt jeg kan
overleve lidt ustabilitet, da den kun skal bruges af mig selv.

Mvh
Søren

Re: AVR: seriel->usb
Hey,

Sorry. Kan se at jeg ikke var så heldig med mit tastatur tidligere i dag
:-) Nå, men du fik dekodet budskabet :-)

Du kan købe dem via deres online butik. Tjek denne side:
http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip

Deres egen side hedder www.ftdichip.com

Re: AVR: seriel->usb

Kig lige på de nye FT232-R og FT245-R på ftdichip , de skal næsten
ingen externe komponenter have , hverken Xtal eller usb resistors
eller eeprom

Carsten

Site Timeline