AVR og høje frekvenser.

Hej alle,

Jeg sidder med en AVR90s2313 som jeg har et 10MHz krystal og 5 Volt på
hvilket virker fint.

Jeg har sat timer1 op til at kører med T1 som input. Nu er mit
spørgsmål, hvor høj en frekvens kan jeg smide på den indgang.
Synes ikke at kunne finde den information i databladet.
Det står i databladet for en Tiny2313, men kan ikke finde det i den gamle.

Måske er der nogle der har bedre øjne end mig :-)

Mvh
   Jan

Re: AVR og høje frekvenser.

Kan det her afsnit ikke bruges:
When Timer/Counter1 is externally clocked, the external signal is
synchronized with the
Oscillator frequency of the CPU. To assure proper sampling of the
external clock, the
minimum time between two external clock transitions must be at least one
internal CPU
clock period. The external clock signal is sampled on the rising edge of
the internal CPU
clock.

Re: AVR og høje frekvenser.
Takker! Øjene er jo det man bliver blind på først! :-)
Og øv pis og skrammel, det var det jeg frygtede... altså ikke øjene men
det med clock signalet...

Re: AVR og høje frekvenser.

Hvis det er til fusk kan AVR'erne normalt overklokkes ret vildt...

/A ;-P

Site Timeline