AVR, ISP - 3,3V og 5V

Hej alle,

jeg er ved at lE6%gge sidste hE5%nd pE5% et diagram med en atmega128. Hele
kredslF8%bet kF8%rer pE5% 3,3V.
Hvordan bF8%r jeg gF8%re med ISP-headeren, som jeg bruger til at
programmere med? Jeg programmerer
med et STK500 kit, som jo kF8%rer pE5% 5V. Mega'en kan selvfF8%lgelig godt
tE5%le 5V, men der er nogle andre
ting som ikke bliver glade nE5%r spE6%ndingen kommer over ~3,3V. - Hvad
gF8%r man sE5%?

Mvh Jonas

Re: AVR, ISP - 3,3V og 5V

umiddelbart ser jeg tre løsninger.

A) Sæt en level konverter imellem STK500 kittet og dit print.

B) Sæt modstande imellem STK500 og dit print. Så må dioderne i
indgangene på din AVR klare ærterne.

C) Køb en AVR ISP MKII, som fra fødslen har level konvertere indbygget.

Mvh
   Jan

Re: AVR, ISP - 3,3V og 5V

Nej, STK500 kan også køre 3.3V (og andre spændinger). Du kan ændre
spændingen inde fra programmeringsvinduet i AVRStudio.

Eller hvis du har 3.3V forsyning tilgængelig i ISP stikket, fjerner du
bare den jumper, der hedder VTARGET. Så bliver ISP-delen af STK500
forsynet fra target hardware. Level convertere er indbygget i kittet.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: AVR, ISP - 3,3V og 5V
On 13 Okt., 19:13, Mikael Ejberg Pedersen
Jamen det er jo korrekt! Mange tak for hjE6%lpen - endnu en gang har jeg
mE5%tte sande, at det hjE6%lper pE5% forstE5%elsen, at lE6%se hvad der st=
E5%r.

--
Mvh Jonas

Site Timeline