AVR demokit

links til et lille kit ? Helst med mulighed for at programmere den mens den sidder i kittet.

Kan godt selv tegne print, så et diagram er fint.

Det behøver ikek være ret stort, bare noget man kan komme igang med / lære lidt af ;)

Reply to
Fidolinux.dk

"Fidolinux.dk" skrev i en meddelelse news:4337cfda$0$59756$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Allan Soerensen

... snotbillige AVR, ARM, PIC, osv. kits + billige programere, debugger osv.. + links til software ala C-compilere, debuggere, programmer osv...

En herlig side som gør det enormt nemt og billigt at starte et meget billigt udviklingsmiljø op, inden man vælger at købe sig til noget komercielt.

Lure selv på at bestille deres LPC-E2124 Arm kit, med LAN osv. især pga. FreeRTOS.org har en demo med uIP lagt på, til præcis dette kit, og det er compilet på GCC compileren, og derved har man et lille Ethernet board med det hele + gratis udviklingsmiljø + gratis OS osv... :) for sølle 99$ for boardet, og ca. 49$ for Jtag. hvis man ik samler den selv :) og de dersens 55-60MIPS ;) er jo en rar ting hvis man skal lege.

--
VH
Lars Molnit

Jeg bliver jo klogere.... eller... finder ud af der er meget mere jeg ikke ved noget om ;) Hvilken Uc er så god at starte med ? Syntes der findes flere end jeg lige kan overskue.... og den behøver ikke kunne ret meget.... 5 IO pins er helt fint. Men hvis der er andet der er nemmere at starte på kan det også gå an ;) Har kigget lidt på AT90S2313P kredsen. Vil den være noget skidt ?

Mvh stefan

Reply to
Fidolinux.dk

Hej Stefan,

AT90S2313 er udgået til fordel for ATmega2313 (de er næsten identiske)

Men start du med den, det er en fin lille processor .. selv om jeg dog ville starte med Mega88 hvis jeg var dig...

M.v.h. lasse

Reply to
Lasse Madsen

Hej

Er der nogle grund til det lige skal være en AVR ?

Hvad findes der som der er større end en atmega128 ?

Jeg er begyndt at tænke på at migrere over til motorola, der har man alt lige fra 8bit til 32 bit controllere, hvor en del af strukturen går igen... det vil sige man ikke skal starte helt forfra når man vil have flere bit...

og så kan man få gratis samples....

Men ikke sagt AVR ikke er en stærk serie, men der findes andre fisk i vandet :)

Kasper

Reply to
Repzak

Jeps, ARM sparker røv! :-) Og findes i mange fabrikater, også Atmel. Hurra for Acorn der opfandt den i sin tid. Utroligt så længe der skulle gå inden verden opdagede den, haha!

Har iøvrigt bygget den der lille dongle progammer til parallelport, med en

74HC244. Den virker smukt sammen med PonyProg. Det kan godt lade sig gøre at proppe den ind i et D-stik hus, så er den vældig praktisk. :-) Bruger den sammen med en 90S8515, fin lille uC at starte med. Eller ATmega8515 som afløseren hedder. Den har osse multiplier, så bli'r det lidt sjovere.
--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Efter at have lavet noget med først 8051, PIC12/16 og Nitron så fik jeg chancen med AVRmega48 og 88. Jeg blev imponetet hvad den kunne lave. Kørte 4 mhz og kunne aligevel klare 200m kHz interupt uden problemer (skrevet i C). Jeg er ked af at sige det, men de nordmænd har for en gang skyld fat i noget rigtigt der.

Atmel laver også ARM

Motorola Nitron skal du holde fingerne fra hvis det er seriøse ting du skal lave. Vi skulle for et år siden bruge den fysiske mindste micro der var på markedet og dengang var Nitron med 4x4 mm den mindste men den gav os mange problemer. Følgende problemer kan jeg lige huske:

1: Den bruger 4 gange gange så meget strøm som f. eks PIC12. 2: Der er indbygget PWM Motorola anbefaler at man ikke bruger den :-O 3: Er meget sårbar over for EMC især BURST pulser der kan få den til at gå så meget ihjel at selv WD ikke kan rede den. 4: Der var en fed fejl i dokumentationen hvad angår burnout.

Benny

Reply to
Benny Højvælde

Så til de evige siliciummarker med den :-|

-- Med venlig hilsen

Tomas Skott

-- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 54 spam-mails. Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent gratis SPAMfighter her:

Tomas Skott