AVR demokit

links til et lille kit ?
Helst med mulighed for at programmere den mens den sidder i kittet.

Kan godt selv tegne print, så et diagram er fint.

Det behøver ikek være ret stort, bare noget man kan komme igang med / lære
lidt af ;)

Re: AVR demokit

http://www.demotech.dk/index.html?target=d7.html

Re: AVR demokit

    www.olimex.com ... snotbillige AVR, ARM, PIC, osv. kits + billige
programere, debugger osv.. + links til software ala C-compilere,
debuggere, programmer osv...

    En herlig side som gør det enormt nemt og billigt at starte et meget
billigt udviklingsmiljø op, inden man vælger at købe sig til noget
komercielt.

    Lure selv på at bestille deres LPC-E2124 Arm kit, med LAN osv. især
pga. FreeRTOS.org har en demo med uIP lagt på, til præcis dette kit, og
det er compilet på GCC compileren, og derved har man et lille Ethernet
board med det hele + gratis udviklingsmiljø + gratis OS osv... :) for
sølle 99$ for boardet, og ca. 49$ for Jtag. hvis man ik samler den selv
:) og de dersens 55-60MIPS ;) er jo en rar ting hvis man skal lege.

--
VH
Lars Molnit

Mvh stefan

Re: AVR demokit
Hej Stefan,

AT90S2313 er udgået til fordel for ATmega2313 (de er næsten identiske)

Men start du med den, det er en fin lille processor .. selv om jeg dog ville
starte med Mega88 hvis jeg var dig...

M.v.h.
lasse

Re: AVR demokit

Er der nogle grund til det lige skal være en AVR ?

Hvad findes der som der er større end en atmega128 ?

Jeg er begyndt at tænke på at migrere over til motorola, der har man alt
lige fra 8bit til 32 bit controllere, hvor en del af strukturen går igen...
det vil sige man ikke skal starte helt forfra når man vil have flere bit...

og så kan man få gratis samples....

Men ikke sagt AVR ikke er en stærk serie, men der findes andre fisk i vandet
:)

Kasper

Re: AVR demokit

Jeps, ARM sparker røv!  :-)  Og findes i mange fabrikater, også Atmel. Hurra
for Acorn der opfandt den i sin tid. Utroligt så længe der skulle gå inden
verden opdagede den, haha!

Har iøvrigt bygget den der lille dongle progammer til parallelport, med en
74HC244. Den virker smukt sammen med PonyProg. Det kan godt lade sig gøre at
proppe den ind i et D-stik hus, så er den vældig praktisk.  :-)  Bruger den
sammen med en 90S8515, fin lille uC at starte med. Eller ATmega8515 som
afløseren hedder. Den har osse multiplier, så bli'r det lidt sjovere.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: AVR demokit

Efter at have lavet noget med først 8051, PIC12/16 og Nitron så fik jeg
chancen med AVRmega48 og 88. Jeg blev imponetet hvad den kunne lave. Kørte 4
mhz og kunne aligevel klare 200m kHz interupt uden problemer (skrevet i C).
Jeg er ked af at sige det, men de nordmænd har for en gang skyld fat i noget
rigtigt der.

Atmel laver også ARM

Motorola Nitron skal du holde fingerne fra hvis det er seriøse ting du skal
lave.
Vi skulle for et år siden bruge den fysiske mindste micro der var på
markedet og dengang var Nitron  med 4x4 mm den mindste men den gav os mange
problemer.
Følgende problemer kan jeg lige huske:

1: Den bruger 4 gange gange så meget strøm som f. eks PIC12.
2: Der er indbygget PWM Motorola anbefaler at man ikke bruger den :-O
3: Er meget sårbar over for EMC især BURST pulser der kan få den til at gå
så meget ihjel at selv WD ikke kan rede den.
4: Der var en fed fejl i dokumentationen hvad angår burnout.

Benny

Re: AVR demokit

Så til de evige siliciummarker med den :-|

Tomas Skott