Autoradioselvholderrelæ - Page 2

Re: Autoradioselvholderrelæ

Nej, jeg mener "forrige"
Vi er i øjeblikket i det 21. århundrede.
Det forrige århundrede er det 20.

Er man på side 3 af en webside med 5,  er den næste nr 4, den forrige nr 2,
den første nr 1 og den sidste nr 5.

Hvad er det sidste århundrede? Det, der slutter med Ragnarok?

Leif

Re: Autoradioselvholderrelæ
Senest har jeg fået denne funktion i min Berlingo.

Alt er fabriksmonteret, med standard radio. Men sluk funktionen virker
ikke, da radioen var på fast 12 volt.

Radioen har funktionen indbygget, og kablerne til radioen har også begge
tråde (en med fast 12 volt, og en med tændingsstyret 12 volt).

Så det var blot et spørgsmål om at få denne ene tråd flyttet. Jeg skulle
blot kikke lidt i radioen koblingsdiagram for at finde det manglende ban
i stikket.

Og så kan min Berlingo pludselig selv tænde og slukke for radioen sammen
med tændingen.
Og jeg kan selv tænde radioen uden tænding.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Re: Autoradioselvholderrelæ

Hmm - der er ikke en sædekontakt i det sæde (som driver en selehusker)?

Du kunne jo lade strømmen til radioen gå via et relæ som blev styret af om
der sad nogen i sædet eller ej?

Mvh. NKJensen

Re: Autoradioselvholderrelæ

Kig bag på radioen, der er normalt 2 12 volts tilslutninger så radioen
kan netop det.
Den ene går gennem tændingslås, den andet direkte tilsluttet.
Hvad er det for en radio?
mvh Erik

Site Timeline