Automatisk tlf.-opkald ved tyverialarm ?

Hej

Mon der er en, der kender et kredsløb til aut. tlf.-opkald, som er leveret af SOLAR for ca. 10-15 år siden? Plasticbox'en som det er monteret i er mærket: AI-80, og har været koblet sammen med alarmenheden "ENVOY II". På en Eprom sidder en mærkat, hvorpå der står: ATIM 12075, V.4.5, IC3,

91.04.18.

Foto kan ses på:

Det jeg er interesseret i er en beskrivelse / betjeningsvejledning og evt. kredsløbsdiagram.

Mvh Poul snipped-for-privacy@webspeed.dk

Reply to
Mate, 5260

Det udstyr som ses på billedet er ikke til tlf-opkald, men til anvendelse på det offentlige alarmnet (TDC) Udstyret tilsluttes godt nok en telefon linie, men signaleringen foregår udenbånds med online forbindelse til en vagtcentral

--
Venlig hilsen

Viggo
VIP

"Mate, 5260" skrev

For en del år siden, havde jeg et par af de gamle Securitas alarmskabe, de grå/blå i stål, og der sad et print, som ligner dit *fuldstændig* på en prik.....

Printet var bare ikke en ciffersender, men kunne bruges uanset om telefonen var lukket eller ej, og securitas fik f.eks. skraks besked om, hvis linjen blev klippet over osv. Man kunne altså ikke bruge disse alarmers opkaldsprint som en normal ciffersender.

Jeg tror, at det er sådan eet du har......

Claus

--
Ting til salg!
Tyverialarm og andre mærkelige ting...

Hej Claus.

Tak for oplysningen. Er du interesseret i den, må du ha' den, for når den ikke kan ringe op til et vilkårligt nummer, har jeg ikke noget at bruge den til.

Mvh. Poul snipped-for-privacy@webspeed.dk

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:4257d859$0$78282$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

telefonen

Reply to
Mate, 5260

"Mate, 5260" skrev

den

Mange tak for tilbudet, men jeg kan heller ikke bruge den, og det er der vist ingen andre der kan :-)

Jeg vil gætte på, at man har lagt teknikken helt om i dag, i og med, at telefonlinjerne er blevet digitaliseret.

Men skal du bare bruge en dialer, så koster den jo ikke meget i dag. Jeg har selv en til salg på min hjemmeside, som jeg har købt i Aldi. Den kan afspille en besked, du selv har indtalt. Du kan sikkert købe dem flere steder, og du kan helt sikkert få en ciffersender/dialer hos Alarmparts i Assentoft eller er det i Randers. Det er et specialfirma med alarmudstyr.

Silvan har også tyverialarmer med autodialer ind i mellem.

Claus

--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Hej Claus.

Endnu en gang: Tak for info! Men jeg har i virkeligheden ingen planer om at lave det helt store alarmsystem. Det var blot noget halvgammelt udstyr jeg kom i besiddelse af, og jeg har det bare sådan, at jeg ikke kan nænne at kassere noget, der evt. kan anvendes, men nu ryger det altså ud !!!

Venlig hilsen

Poul.

Reply to
Mate, 5260