Automat til afregning

Jeg mangler en billig automat til en fælles vaskemaskine og
tørretumbler. Som skal fungere som afregning.

Ved du hvad jeg skal købe af byggesæt el. sådan til at lave sådan een?

Krav:

Skal kunne afregne med 4 lejligheder, evt. med kode/kort.

Jeg har set hvad de koster som poletaut. : ca. 5500,- øøøhhh: nej tak

Mvh. Allan Nielsen, Århus

linkscorner (snabela) hotmail.com

Re: Automat til afregning
Hvordan havde du tænkt dig at det skulle virke? Ville det være nok at
den bare tæller op hver gang en bruger har tastet sig ind enten med kode
eller andet? Eller skal den kunne opsummere den tid der er blevet brugt?

Hvordan havde du tænkt dig at det skulle virke! Så har vi nok lidt
nemmere ved at hjælpe dig!

Mvh
    Jan Thogersen

Re: Automat til afregning

Du laver en aflåst boks med 4 nøgleafbrydere (en nøgle pr. lejlighed), som
hver kan levere strøm til maskinerne gennem en energimåler.
Harald har for tiden energimålere på tilbud til Kr. 89,50
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr96%93&n10 %
De kan vise forbruget både i KwH eller kr og øre.
Så skulle den ged være vasket :-)

/Tom

Re: Automat til afregning

Ikke helt, energimåleren er uden jord igennem, og desuden har den det med at
"fryse"

Køb i stedet 4 brugte bimålere for 200kr stykket.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Automat til afregning

den kan da bare køres udenom energimåleren
--
****  Calle. ****

Re: Automat til afregning

Så skal kassen jo bare være isoleret.