Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

Hej gruppe
Ved ikke om sådan en dims findes som jeg leder efter - har prøvet at søge på
audiosplitter og y-stik osv på google - men synes ikke jeg kan finde det jeg
leder efter... nå men til det jeg leder efter:

Jeg skal have et minijack kabel/stik der kan splitte venstre kanal
henholdsvis højre kanal ud i 2 kanaler - således at jeg kan sende stereo
signal til fostærker henholdsvis DVD-optager fra min pc - konstruktionen
skulle gerne være for de 2 stik/kabler - 1 hun til 2 hanner ....

Findes sådan en dims - og hvis ved nogen -i givet fald - hvor jeg kan købe
dem?

Mvh og på forhånd tak
Arne Rasmussen

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22y-kabel%22+phono&btnG=S%C3%B8g&meta =

Se på av-connection.dk -> Adpterekonvertere -> Analog Audio(Phono)

Alternativt - byg selv, hvis du har stik og kabel.

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

Kan ikke lodde og den slags - så det.....

Har kigget på den her
 http://www.av-connection.dk/?PNo06%-016&PVer=0&ML1=1&ML2=1&ML324%&ML412%8

Men vil den ikke forsøge at splitte et signal i højre venstre - hvilket jo
ikke er det jeg vil :-)

Jeg skal have en venstrekanal ud i 2 venstrekanaler - og en højre i
tilsvarende :-)

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?
du skal bruge den her...
http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&ML324%&ML423%9
 og  så forbinde et han-han kabel hvis stikkene i adapteren ikke har der
rigtige køn...

Rasmus
Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

Jeg er nok lidt fattesvag ;-) - men måske kan det hjælpe hvis jeg forklarer
hvordan det ser ud på nuværende tidspunkt:
computer -> minijack han til 2 han (V,H) -> 2 hun (V,H) - 10 m kabel - 2 han
(V,H) -> Harddiskrecorder
(Hmmm måske kryptisk ;-) )
nå men slutpunktet skulle helst kunne sættes i 2 forskellige maskine
således: 2 han (V,H) -> 2 hun -> 4 han (V,V,H,H) -> Hardiskrecorder og en
DVD med forstærker. Kan det lade sig gøre med den dims du angav?

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

der er vel ikke separate indgange for V og H kanal i din HD recorder og
forstærker???
det er samme type stik som i din computer er jeg sikker på... det hedder
"stereo-jackstik" og du kan se at der er to ringe på selve stikket.. det
yderste metal er V kanal, det miderste er H kanal og inderste er stel...
 jeg vil mene at du blot skal bruge den jeg viste dig og så nogle
mellemledninger...

Rasmus
Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

2 af disse kan gøre det:
http://www.av-connection.dk/?PNo06%-014&PVer=0&ML1=1&ML2=1&ML324%&ML453 %

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

Tror lige præcist det var dem jeg ledte efter :-)

Tak til alle for svarene :-)

Mvh
Arne

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?
det er så phono stik og ikke jack stik.. men det er du vel klar over så?

Rasmus
Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

Ja kunne jeg godt se - men må jo så finde noget konverter snask derefter -
alternativet er at trække dobbelt gange 10 meter ledning gennem stuen - og
jeg er i forvejen ved at snuble i alt det spaghettei der kommer fra diverse
apperater ;-)

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Audiospilitter, Y-kabel, Y-stik?

Man trækker sit lange jack -> phono kabel og sætter et y kabel i enden,
lige inden forstærker og HDD optager...