Audioforstærker

Jeg skal bruge en audioforstærker på ca. 2 x 25 watt - uden tone- eller
volumenkontrol bare med stereo linieindgang og udgang til to højtalere på 8
ohm. Strømforsyningen skal være til 220 volt. Lyden skal være rimelig hifi
- behøver dog ikke at gå længere ned i frekvens end 50 hertz.

Spørgsmålet er: er der en færdig løsning på det - eller er jeg nødt til at
købe et Brinck-byggesæt og fyre op under loddekolben...

vh

Anders

Re: Audioforstærker

Det lyder lidt a'la en tur i den blå avis og så finde en gammel
stereoforstærker.

Re: Audioforstærker

Eller en tur på den lokale genbrugsplads.

Peter

Re: Audioforstærker
Hejsa

Medmindre at det er en af den slags hvor man ikke må "klunse"

Mvh
Martin

Re: Audioforstærker

Tak for svaret. Men det er faktisk den løsning jeg bruger nu, når jeg er ude
og spille og har brug for monitorlyd på mit el-piano.

Problemet er at det bare ser forrygende uprofessionelt ud at komme slæbende
med en gammel dampradio, når man står i smoking og skal spille til f.eks.
et bryllup. Desuden er sådan en radio forbavsende uhåndterlig at slæbe
rundt på og der er en masse knapper og potmetre man let kan komme til at
skubbe til.

Så det jeg har brug for, er bare en firkantet håndterlig kasse med ind- og
udgangstik og intet andet...

Professionelle PA-forstærkere er gerne på 200-400 W og desuden rimelig dyre
- så dem kan jeg ikke bruge.

Anders

Re: Audioforstærker

Så går du en tur i fx. Aage Jensen (www.aage.dk) og køber en combo
forstærker(forstærker med højttaler indbygget i samme kabinet). Det er lavet
netop til formålet.
Men dog heller ikke mere! skal du forstærke et elpiano så stiller det
temmelig store krav til to gode højttalere så jeg tvivler på du får noget
rigtig godt ud af en comboforstæker.
Jeg vil anbefale dig at købe et par gode små aktive monitorer og bruge. Det
er den bedste og billigste og mest praktiske og universelle løsning. Gå ind
hos Aage Jensen og snak med dem.

Peter

Re: Audioforstærker
Måske TK-215 fra www.el-supply.dk kunne være interressant?

Re: Audioforstærker

Tak, ser interessant ud - jeg kigger på det.

Anders

Re: Audioforstærker
on 04-01-2005, Anders supposed :

Mail mig lige privat ...