Audio signal og single supply opamps

Jeg står med et line out signal fra en IPod dock, som jeg gerne vil sample
på en ATmega128 microcontroller. Det hele kører 3.3V, men så er det også min
forstand står af.

Det originale signal svinger mellem +/-0.5V, så jeg er vel nød til at
forskyde signalet op med et DC offset? Kan jeg gøre dette med et summing
opamp kredsløb, der forsynes med GND og +3.3V?

Efter summerings kredsløbet vil jeg så have mit lavpas filter, som skal
skære ved 200 Hz. Her sidder jeg med en MAX292 kreds, og mener at dette kan
lade sig gøre. Vil det være et problem at der er en DC i signalet før det
bliver filtreret?

Med venlig hilsen

Rasmus Nielsen

Re: Audio signal og single supply opamps
Rasmus Nielsen har bragt dette til os:

En overføringskondensator - evt til et midtpunkt med modstande?

Birger

Site Timeline