Audio signal og single supply opamps

Jeg står med et line out signal fra en IPod dock, som jeg gerne vil sample på en ATmega128 microcontroller. Det hele kører 3.3V, men så er det også min forstand står af.

Det originale signal svinger mellem +/-0.5V, så jeg er vel nød til at forskyde signalet op med et DC offset? Kan jeg gøre dette med et summing opamp kredsløb, der forsynes med GND og +3.3V?

Efter summerings kredsløbet vil jeg så have mit lavpas filter, som skal skære ved 200 Hz. Her sidder jeg med en MAX292 kreds, og mener at dette kan lade sig gøre. Vil det være et problem at der er en DC i signalet før det bliver filtreret?

Med venlig hilsen

Rasmus Nielsen

Reply to
Rasmus Nielsen

Rasmus Nielsen har bragt dette til os:

En overføringskondensator - evt til et midtpunkt med modstande?

Birger

Reply to
Birger Sørensen