audio loop box

jeg har en ven der har spurgt mig om jeg kan lave en loop box til ham
efter en bestikkelse på mange øl sagde jeg ok

det skal lige siges at han er guitarist og det skal bruges til at skifte
mellem forskellige effect pedale
jeg har ikke så meget forstand på audio men det som han var mest bange for
var at der skulle komme kliks (pops)
når man skifter og så begynte han at snakke om guld belagte relæer  men så
som jeg har læst så hjælper det ikke noget
men jeg fandt noget om at man kunne bruge en analog switc (SSM2402) eller
Audiohm coupler

er der nogen som ved noget som helst om disse komponente eller om hvad der
er best at bruge ?

venlig hilsen

LiFo

Re: audio loop box

Hey

Jeg vil tror du skal sørge for at fjerne alt dc indhold af signalerne....

derefter så en elektronisk switch af en art... det kunne vel også være
opamps hvor du fjerner fb'en eller ref på en snedig måde ?

mvh

Kasper

Re: audio loop box

Du skal finde noget der skifter i nulgennemgangen. Evt. kan du lave det som
en lille mikser så du skruer ned for hver kanal.
Google er din ven ("click free" og evt. "audio switch") - jeg tipper Maxim
eller National har noget brugbart...

Mvh.

Re: audio loop box

"LiFo"  skrev i en meddelelse
..

prøv at se lidt nærmere på dette diagram ,  ingen pops
en true bypass eller Loop box om man vil
http://www.geocities.com/j4_student/dldbypass.gif

her er en anden type med preamp
http://www.montagar.com/~patj/dualpabb.gif

men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig er med ?
normalt kobler man bare effect pedalerne sammen og så træder på den eller
dem man vil koble ind , der sidder jo en
bypass switch på hver effect pedal ?? loop box bliver brugt til at koble en
række effecter ind og ud eller guitaren til guitartuner

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Tja, jeg sad selv og tænkte på at rode med noget i den stil, overvejede at
bruge en lm13700:
http://www.geofex.com/Article_Folders/VCA%20Applications.pdf
På side 4-5 i pdf'en står der noget guf i den retning.

Mvh
Jesper

Re: audio loop box
Tak alle sammen for jeres svar
vil kigge på de forskellige forslag i løbet af næste uge

han spiller i et band og har mange pedaler som han ikke gider have liggende
på cenen
han skal også have et lille display hvar han kan se navnet på sangen
og så skal det også sende midi commandoer ud så man kan koble den til andet
udstyr
sådan noget eksisterer og bliver faktiskt lavet af et danskt firma  men det
koster omkring 8000 kr
så det er lidt for meget

Re: audio loop box

Hey cool, skriv endelig hvis I finder ud af noget.

Mvh
Jesper

Re: audio loop box
en
liggende
andet
det

TC har lavet en stor ting der kan noget der ligner... Men den er vist
udgået! Jeg tror jeg har en liggende - men den er nok ikke sådan at finde
;-)

Mvh.
 Anders