ATX strømforsyning afgiver højfrekvent lyd

Forleden fandt jeg årsagen til, at min PC gav lyde som en fårekylling
ved den mindste aktivitet. Selv det at scrolle på en hjemmeside afgav
højfrekvente lyde som er meget generende.
Det har vist sig at være strømforsyningen .....
Nogen der har oplevet noget lignende og måske har en løsningsforslag ?
Den højfrekvente lyd kan måske forbindes med 3,3 volt forsyning da den
først opstår kort efter boot og som sagt bliver meget tydeligere ved f.eks.
aktivitet af grafik uden at det dog burde belaste nævneværdigt.

Mvh

Re: ATX strømforsyning afgiver højfrekvent lyd

f.eks.

Se at få stukket en luftpistol ind i r.... af forsyningen, og få blæst alt
støvet ud, som samler sig efter nogen tid. Dette er blot et bud, der findes
givet andre mulige årsager, men denne er den billigste og nemmeste måde at
starte på ;o)

mvh

Re: ATX strømforsyning afgiver højfrekvent lyd

Den nemme: Ny og større strømforsyning.

Besværligere: Skille forsyningen af (husk at hive ledning ud af
stikkontakt;-) omlod trafo og prøv at se om alle FET's er ordentlig
fastspændt til køleplader omlodning af disse kan også hjælpe. Hvis
dette ikke hjælper så er det nok trafoen der er en hyler, dette kan
måske løses ved at drukne den i tynd lak.

Christian Treldal

Re: ATX strømforsyning afgiver højfrekvent lyd

Eventuelt bor 2 huller og sæt en strip om, så skal du ikke bekymre dig
om lakken er ledende :-). Og jo det findes skam.
Et lille hint når power kablet er taget ud "tænder" du for maskinen et
par gange, så tapper du nemlig lytter for strøm :-), det er så trist
at sidde med loddekolbe i en hånd, lytten i en anden og tin'et imellem
tænderne, for så at finde ud af, at en kortslutning gør avs :-).

Re: ATX strømforsyning afgiver højfrekvent lyd
Hi