ATX forsyning igen

Hejsa,

Jeg fik jo repareret min skrot-forsyning - bare for at opdage at mit
gamle bundkort også er i udu. Nu har jeg fået et andet bundkort - med en
AMD mølle af en eller anden slags på.

Hvad er benforbindelserne til det ekstra stik med 4 ledninger ? Er 0
volt på dette flydende i forhold til 0 volt på det store stik, eller må
/kan de godt være koblet sammen ?

Bare nysgerrig, Google hjapl mig ikke. Jeg køver jo nok den rigtigt
forsyning . . .

MVH
Søren

Re: ATX forsyning igen

Det ekstra stik er bare flere ledere på (vistnok) 3.3V forsyningen
de kort jeg har haft kørte alle fint nok uden stikket monteret. Der er
iøvrigt 2 forskellige modeller ekstra stik - derfor har mange ATX-PSUer
begge stik fra starten af.
Nul er Nul i alle tilfælde

/Morten

Re: ATX forsyning igen
Hej Morten

Jeg har ellers set det omtalt som "Pentium 4 12 volt", med hvis du
ligefrem har målt efter :) :) :) på en må jeg jo tro dig.

Jeg glemte også at stikke det i på et nyere MSI bundkort forleden. Det
eneste der virkede da var lysshowet i en viftelator :)

MVH
Søren

Re: ATX forsyning igen

Hmmm.. jeg tror da du har ret :-)
det er nok 12V - jeg gider bare ikke rive hatten af min PC, for at se
efter - nu hvor endeligt den er samlet

Lidt sjovt, at nogen tror, at støvet ikke kan finde ud af at sætte sig i
blæserne, hvis man lige i indsugningsøjeblikket forvirrer det med en
spændende kombination af roterende & blinkende lysdioder.

for hvorfor skulle man ellers døje med noget så inderligt ligegyldigt ???

:-)))
Morten

Re: ATX forsyning igen

De sorte ledninger er 0V, og de gule er 12V. Det 4-polede stik skal
bruges til P4, da sådan nogle skal bruge pænt meget strøm. For at sikre
en stabil forsyning, har man valgt at lave en ekstra connector direkte
dertil med 2x12V.

Hvis dit bundkort ikke har det stik, så glem alt om det og strip det
sammen med de andre kabler.

--
signing off.. Martin Sørensen

Site Timeline