ATMEL AVR - BASCOM - DALLAS DS1821

Nogen der har rodet med den sammenblanding?

Jeg vil prøve at lave et thermometer til et lille projekt men har ikke
kunnet finde særlig meget om denne sammenblanding.

/OZ8HP

Re: ATMEL AVR - BASCOM - DALLAS DS1821

Næh, men jeg har brugt en ATmega8 og en DS1624 og lavet koden i assembler,
det var ikke noget problem...

Jeg har også brugt ATmega8'eren sammen med en analog temperatur føler og så
kørt målingen gennem µC'ens ADC! Kan ikke lige huske hvad den hedder, men
kan godt finde ud af det for jeg har en liggende i min skuffe et sted... Den
var så "smart" at den kunne lede 1µA (tror jeg det var) per grad kelvin,
altså 273,15 µA ved 0° C. Og så ellers bare en modstand i serie med den så
man kunne måle spændingen over modstanden.

Brian

Re: ATMEL AVR - BASCOM - DALLAS DS1821

Prøv evt. i deres forum, der sidder mange dygtige folk.
http://www.mcselec.com/index2.php?option=com_forum&Itemid59 %
Der har jeg fået hjælp flere gange.

Mvh. Thomas Hansen.

Site Timeline