Atmel ATSTK500

Hej,

Jeg er begyndt at lære at programmere AVR-mikrocontrollere, og i den forbindelse overvejer jeg at anskaffe et "Starter Kit" (ATSTK500). Er der nogen der kender det omtalte kit, og er det pengene værd? Jeg er i øvrigt også meget interesseret i en god og billig forhandler, hvis der er nogen der skulle kende til en sådan.

Mvh Martin

Reply to
M. S. Andersen

Til begynder brug vil mit umiddelbare svar være ja, da du kommer hurtigt igang. Det har de obligatoriske dioder og knapper, en rs-232 port og lidt forskellig andet man kan sidde og prøve at få til at lave forskellige ting. Desuden har det alle porte ført ud i stik, så det er forholdsvis let at tilslutte eksterne ting hvis man skulle have de lyster. Jeg tror det vil være en god ting at starte med, så du ikke løber ind i problemet med at din kode ikke virker og du ikke kan finde ud af om det er pga. hardwaren eller softwaren.

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Kittet virker udemærket. Det kan bruges til at teste små programmer via den indbyggede hardware og det kan pruges til at programmere næsten alle AVR MPU'er.

Hvis du laver færdige konstruktioner (dvs. laver din egne print med MPU'en på), så behøver du ikke kittet, men kun en programmer og den kan laves for

20 kr.

hvis

De fleste steder koster kittet omkring 1000 kr, se min liste for forretninger:

Prøv også at checke Demotech, de har nogle andre kit (Fra Olimex).

Reply to
HKJ