Atmel ATSTK500

Hej,

Jeg er begyndt at lære at programmere AVR-mikrocontrollere, og i den
forbindelse overvejer jeg at anskaffe et "Starter Kit" (ATSTK500).
Er der nogen der kender det omtalte kit, og er det pengene værd?
Jeg er i øvrigt også meget interesseret i en god og billig forhandler, hvis
der er nogen der skulle kende til en sådan.

Mvh
Martin

Re: Atmel ATSTK500

Til begynder brug vil mit umiddelbare svar være ja, da du kommer hurtigt
igang. Det har de obligatoriske dioder og knapper, en rs-232 port og
lidt forskellig andet man kan sidde og prøve at få til at lave
forskellige ting. Desuden har det alle porte ført ud i stik, så det er
forholdsvis let at tilslutte eksterne ting hvis man skulle have de lyster.
Jeg tror det vil være en god ting at starte med, så du ikke løber ind i
problemet med at din kode ikke virker og du ikke kan finde ud af om det
er pga. hardwaren eller softwaren.

- Lars

Re: Atmel ATSTK500

Kittet virker udemærket.
Det kan bruges til at teste små programmer via den indbyggede hardware og
det kan pruges til at programmere næsten alle AVR MPU'er.

Hvis du laver færdige konstruktioner (dvs. laver din egne print med MPU'en
på), så behøver du ikke kittet, men kun en programmer og den kan laves for
20 kr.

hvis

De fleste steder koster kittet omkring 1000 kr, se min liste for
forretninger: http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Prøv også at checke Demotech, de har nogle andre kit (Fra Olimex).

Site Timeline