ATMega32 - Page 2

Re: ATMega32

Hej René.

Hvis du ikke har lagt dig fast på ATMega, så kunne du evt. kigge lidt på en
Arm Cortex - har selv bla. købt dette kit :
http://dk.farnell.com/luminary-micro/ekk-lm3s811/evaluation-kit-keil/dp/1494129

Det er lige til at forbinde til din PC med et USB kabel - medfølgende Keil
compiler (begrænset til 32KB programstørrelse) samt JTAG via USB. Udover
compileren er der masser af eksempler, samt biblioteker til alle funktioner
i controlleren - f.eks. UART, AD-converter, det lille grafiske OLED display
på printet osv. osv.

Grunden til at jeg købte ovennævnte er, at jeg først købte et :
http://dk.farnell.com/luminary-micro/rdk-idm-l35/kit-ref-design-int-display-3-5in/dp/1673912
som det desværre viste sig ikke havde det indbyggede JTAG interface til
debug som NÆSTEN alle de andre kits fra Luminary Micro har. Det førstnævnte
kan så bruges som JTAG-interface til det sidstnævnte......
Tiden har desværre været lidt presset, så jeg er ikke kommet meget videre
end at lave lidt smårettelser i de medfølgende eksempler, men det kommer ;-)

Mvh. Jens

Re: ATMega32
http://dk.farnell.com/luminary-micro/rdk-idm-l35/kit-ref-design-int-display-3-5in/dp/1673912
Jeg har ikke rigtigt låst mig fast på ATMega  (32) endnu. Men en af grundene
til at jeg valgte den, var
at jeg ikke lige har mulighed for senere selv at lave print, og derfor gerne
vil benytte veroboards o.l. til
de ting jeg nu vil lave senere hen. Altså kan jeg godt lide bare at bruge en
"normal" dil sokkel, og så smide MCU'en deri.
Jeg håber du forstår mig :o)
Men det er rigtigt. Til bare at lege i starten er der jo egentlig ikke noget
krav til hvad det nu er..

Mvh
René

Site Timeline