At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er

Hej!

Se lige på flg. diagram:

http://www.mumbojumbo.dk/RP45-konvergens2.tif

Den tænder ikke lige pt., men er det ikke fordi den mangler tilbagekoblingen?
Jeg har ikke apparatet den sidder i (Et Thomson bagprojektionstv) så jeg kan
ikke lige hurtigt prøve :(

Kan man evt. gøre et eller andet for liiige at teste den - dvs. få den til at
tænde?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er

tilbagekoblingen?
kan
at tænde?

ved det ikke med sikkerhed, men skal der mon et signal tilbage gennem TR02?

Nogle gange med andet el og elektronik kan man teste med en pære, så der
lige kommer lidt belastning på.
Du kan bruge en 12 V pære til   dit 15V   og 230 V  pære til de 45 V.

Minder det mon lidt om strømforsyning fra en PC   hvor der lige skal sættes
en lus mellem 2 poler?

Ikke noget konkret råd, bare en lille hjælp.

Torben

Re: At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er
tilbagekoblingen?
kan
at tænde?

Hvis der ikke er noget signal fra TR02 så får du aldrig power på pin7 på din
UC3842.

Hvid du vil have den strømforsyning startet op uden for fjernsynet skal du
lave et synk signal til den (15,675 eller 31,350KHz) ellers kan du prøve at
kortslutte E / C på TR06.
Hvis du vælger at lave kortslutningen så vil det være RP07 (1,2K) og CP26
(120nF) der bestemmer frekvensen.

PS Der skal være 16V eller mere på pin 7 på UC3842 for at den vil starte.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er
Hej!

Ok, det regnede jeg også med.

Kortsluttede CE på TR06 hvilket tændte for den. Dog er oscillatorfrekvensen ret
lav - man kan tydeligt høre den :)

Får frekvensen til ca. 12kHz hvilket lyder ca rigtigt ;-)

Dog er spændingerne ikke hvad de burde - der burde blive leveret +-15V og +-45V.
Jeg får hhv. 38V og 88V istedet... Mon ikke bare det er fordi den ikke er
tilbagekoblet og fordi der ikke er belastning på pt.?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er
din
du
at
oscillatorfrekvensen ret
CP26

Så skal synk nok være 15,625KHz og ikke 15,675KHz som jeg kom til at skrive.

+-45V.

Det er sikkert manglende belastning, feedback bliver lavet på primær siden
(se potentiometer RP 58).

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er
Hej!

Jeps, det tror jeg bestemt også er årsagen. Nå, men så skal skidtet jo bare
tilbage i apparatet :)

Så med mindre nogen har mere guld, vil jeg betragte problemet som løst.

Thanx til jer! :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: At tænde en strømforsyning baseret på 3842'er
On Mon, 07 Feb 2005 16:13:19 +0100, Kim Voss Schrader

tænde?

TP06 kortsluttes CE