At forlænge et antennekabel BNC 50ohm

Først undskyld x-post, men jeg er ikke sikker på
hvor de klogeste sidder ;-)

Jeg vil gerne forlænge et antennekabel til min radio-scanner.
forlængerkablet
har samme stik i begge ender.
Det er med bnc stik, og jeg har ikke lige mulighed for at lave et nye stik.

Så tænkte jeg at jeg måske kunne bruge et af min gamle t-stykker fra
10Mbit netværket, til at "omforme" den ene ende. De passer jo i stikkene.
Kan jeg det ?, og skal jeg
terminere det åbne stik med 50ohm lige som i gamle dage med netværket ?

Morten

Re: At forlænge et antennekabel BNC 50ohm
Hey... der fås bnc. han-han

--
Mvh Kasper

Re: At forlænge et antennekabel BNC 50ohm

Hvad er fidusen i at lave han til han ?
Jeg kunne fodre svin med kabler der har han-stik i begge ender.

Morten

Re: At forlænge et antennekabel BNC 50ohm

Fedt - jeg vil være bnc i mit næste liv. :-)

Morten

Re: At forlænge et antennekabel BNC 50ohm
stik.

Du kan godt bruge dit T-stykke til at samle dine kabler med og du må ikke
bruge en 50ohms terminering.

Hvis du får fat i et regtigt samlestykke er det selvfølgeligt at foretrække.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Tak

Morten

Re: At forlænge et antennekabel BNC 50ohm
Hej morten m.m

hvis jeg forstår det rigtigt, er det kun modtagning og ingen sender.
uden beregning af tab osv. impedans og alt det fine, ville jeg klippe
stikket af og bruge en samling med en ganske almindelig  el samling
(kronmuffe + lidt isolerings tape).
tabet og impdans m.m vil sikkert ikke overstige andre former for løsning.
grin bare...det er en billig løsning, og jeg tro den virker.

Sten-Martin

stik.

Re: At forlænge et antennekabel BNC 50ohm

Eller endnu bedre - køb 2 f-connectorer og et f-samlestykke hos den lokale
radiopusher.
En god, billig og hf-tæt løsning.

/Elwarth

Site Timeline