At flashe en W29C020C med STK-200 / AT90S8515

I forbindelse med opdatering af en PC BIOS på et Soltek bundkort (sl-65fv+)
ophørte bundkortet med at fungere. Da jeg var for nærig / utålmodig til at
bestille http://www.loet.de/flasher.html , kastede jeg noget kode sammen til
en AT90S8515 så jeg kunne redde BIOS'en (billigt eftersom jeg havde STK-200
og AT90S8515 i forvejen - det var lige til højre fod).

Programmet er en _meget_ rudimentær terminal med en ligeså rudimentær xmodem
protokol og fungerer ihvertfald sammen med Tera Term (livet er for kort til
HyperTerminal). Det er langsomt (19200baud), men det får gjort arbejdet. Det
kan nok let modificeres/udbygges til at understøtte lignende flash
hukommelser.

Koden er skrevet i c, kompileret med avr-gcc og lagt i AVR med PonyProg.

Der er nok ikke så mange der har behovet, men skulle der være nogen så kan
de få koden. Desværre har jeg p.t. ingen hjemmeside at placere den på /
linke til, men drop en mail på aksel*lazy,dk

Re: At flashe en W29C020C med STK-200 / AT90S8515
Hej

Jeg svarer ikke på dit spørgsmål, men vil anbefale
"www.willem.org"-EPROM-brænderen.

Dokumentationen til ovenstående eksisterer nærmest ikke, men den er
nem at bygge (enkeltsidet eurpoakort) og virker fint.

Jeg flasher gerne din chip for 90 kr.
Se www.bios-flash.dk

Jeg har også løse chips, hvis det skulle have interesse.

mvh
Nils Emil P. Larsen

My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Re: At flashe en W29C020C med STK-200 / AT90S8515

Tak for øh.... hjælpen?

Site Timeline