at bruge en PSU fra PC

Kan en PSU til en PC holde til at blive brugt uden at blive belastet
særligt meget hele tiden?
Jeg skal bruge noget strøm til forskellige småting på min modelbane og
har nogle PSUer liggende. Da jeg både har brug for 5 og 12 volt og
også både plus og minus, så vil det jo være nemt at bruge sådan PSU,
men kan den holde til det i længden?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: at bruge en PSU fra PC

Ja, kan din computer da ikke gå i dvale ?

Re: at bruge en PSU fra PC

Normalt har strømforsyningen en ekstra 5 volt forsyning (+5VSB),
der altid er aktiv når strømforsyningen er tilsluttet nettet.
Selve hovedforsyningen er ikke aktiv når computeren er i standby.
Så dit argument er forkert.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews /

Re: at bruge en PSU fra PC

Jeps

Kommer meget an på opbygningen af forsyningen og, hvordan computeren går
i dvale...

Re: at bruge en PSU fra PC
Leonard skrev d. 22-12-2005 i meddelelse

Ja, det kan den fint.
Vi er mange der bruger dem til racerbaneformål.
På 5v siden kan du trække fantastisk mange ampere, men på nogen PSU
halter 12v lidt.
Der er noget med at man kan sætte nogen 0.68 ohm keramiske modstande i
serie, så kan man få den til at levere lidt bedre på 12v, uden at
sikringen slår fra (noget med opstartsstrøm og elmotorer, som jeg ikke
helt forstår).
Kai

Re: at bruge en PSU fra PC

Det er afhængigt af typen. Nogle typer switch-mode forsyninger skal
have en minimumsbelastning. Nogle vil ødelægge sig selv hvis
der for lille belastning, andre vil blot have for høj udgangsspænding.

Jeg tror, at alle PC-forsyninger kan holde til at køre uden belastning,
men jeg ville nok kontrollere udgangsspændingerne, og hvis de er for
høje, øge belastningen.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress /

Re: at bruge en PSU fra PC

Lars, glem det. Jens er en bevidst lamer.

Put filter på hans server.

Re: at bruge en PSU fra PC

Johtak, Glatnakken har lige brillieret med fuldt bevidst at udstille min
svaradresse for alle spambotterne.. Det siger alt om hans niveau.
Nåh, men der er i forvejen en Mailwasher til grovsortere den indgående
post så det gør ikke den store forskel :-)

/Lars

Re: at bruge en PSU fra PC

Til forskel fra dig, så kan jeg huske mine løgnehistorier.

--
Ejvind

Re: at bruge en PSU fra PC

ha ha jeg har vist taget dig flere end du kan huske på mæhsenger ?

Re: at bruge en PSU fra PC

Det er sjovt med dig, hvad man fortæller dig den ene dag,
aner du intet om den næste, hvor mange er I der skriver fra
din post_66kassekonto ?

--
Ejvind

Re: at bruge en PSU fra PC