Asus A8V deluxe. Langsom Bios boot

Lige et lille spørgsmål vedr. mit måske lidt gamle bundkort.
Jeg synes at der går lang tid fra jeg trykker på power on knappen og til der
læses fra HD. Det er somom at den hænger i noget Bios boot i ca. 30sek.
Hvad laver bundkortet der og kan man gøre noget for at reducere denne tid?

På forhånd tak.

Mvh
Martin

Re: Asus A8V deluxe. Langsom Bios boot
On Mon, 4 Jun 2007 19:39:36 +0200, "Martin Nielsen"

Står den og tæller RAM op ?  Måske endda 2 gange.
Det er noget der tager lang tid på lidt ældre bundkort,
men det er som regel noget der nemt kan slås fra i BIOS.

I min gamle PC med Phoenix BIOS ligger den under
Advanced BIOS Features og funktionen hedder
Quick Power On Self Test. Den skal være Enabled

mvh Mads

Re: Asus A8V deluxe. Langsom Bios boot

Hej Martin

Det spørgsmål har ikke nogen relevans i dk.teknik.elektronik,
og kun i dk.edb.hardware.bundkort da den er oprettet for at
aflaste dk.edb.hardware

--
Hilsen Mikkel Lund