ARM i DIP !

Hvis nogen savner ARM i DIP, så behøver i ikke vente mere ;-)

Nu kan ARMen sættes i fumlebrædder...

Jeg kan ikke finde dem hos de få danske distributører jeg plejer at søge
hos:

Kan købes her:
LPC1114FN28 DIP28 32KB flash, 4KB SRAM 1,8..3,6V ADC. 17kr excl. moms,
told og forsendelse:
http://dk.mouser.com/ProductDetail/NXP/LPC1114FN28-10212/?qs=%2fha2pyFaduiLADrKbRZV0bSPLrw14TKtsaj4o8J30amfCF2LUv%2f8YQ%3d%3d

(digi-key har den som side - men pt ingen på lager)

-

Her er sørme en ARM i DIP med 8 ben:

LPC810M021FN8FP DIP8 4KB flash, 1KB SRAM 1,8..3,6V. 10kr excl. moms,
told og forsendelse:
http://dk.mouser.com/ProductDetail/NXP-Semiconductors/LPC810M021FN8FP/?qs=sGAEpiMZZMuoKKEcg8mMKAz40cIYionNiuHzOfLhBts%3d

(digi-key har den som side - men pt ingen på lager)

-

ARM på fumlebræt:

LPC1114FN28 with Open Source Tools:
http://www.meatandnetworking.com/tutorials/lpc1114fn28-with-open-source-tools/

http://www.leonheller.com/LPC1114%20%28DIP28%29/

-

Med YAGARTO både til Windows og MacOS X kan man f.eks. programmere i C
eller C++:
http://www.yagarto.de/
http://sourceforge.net/projects/yagarto/

Med lpc21isp kan man flashe rå LPCxxx ARM kredse:
http://sourceforge.net/projects/lpc21isp/

Der findes adskillige frie (open source) og kommercielle bootloadere,
hvis man har brug for det.

U-Boot Universal Bootloader project provides firmware with full source
code under GPL. Many CPU architectures are supported: PowerPC(MPC5xx,
MPC8xx, MPC82xx, MPC7xx, MPC74xx, 4xx), ARM(ARM7, ARM9, StrongARM,
Xscale), MIPS(4Kc,5Kc), x86, ...
http://sourceforge.net/projects/u-boot/

-

"Konkurrenten" til BASIC Stamp:

ARM BASIC Chip 50 MHz (LPC1114):
http://www.basicchip.com/
ARM BASIC skal vist compileres på en PC og sendes/flashes så til ARMen?

-

Marc Brooker EEE3074W Lecture 08:
http://stefanor.uctleg.net/course-notes-archive/eee3074w/EEE3074W-Lecture08.pdf

Marc Brooker EEE3074W Lecture 11 ARM Programming 2:
http://stefanor.uctleg.net/course-notes-archive/eee3074w/EEE3074W-Lecture11.pdf

Fundet via:
http://stefanor.uctleg.net/course-notes-archive/
http://stefanor.uctleg.net/course-notes-archive/eee3074w/

-

http://da.wikipedia.org/wiki/FreeRTOS

Med lille TCP/IP stak - vælg mellem IPv4 og IPv6:
http://da.wikipedia.org/wiki/Contiki

http://en.wikipedia.org/wiki/TinyOS
http://nescc.sourceforge.net/

Kamaelia - Concurrency made useful, fun:
Python library:
http://www.kamaelia.org/
http://kamaelia.sourceforge.net/

simpleRTJ
a small footprint Java VM for embedded and consumer devices:
http://www.rtjcom.com/main.php?p=feat

/Glenn

Re: ARM i DIP !
Åh, ja...

Dip er noget man bruger til chips ;-)

Potentialet i ARM processoren forsvinder lidt, hvis man skal bruge så få
ben. Jeg kan anbefale, at man i stedet køver moduler med ARM, og de fås
osse med fumle-ben på.

Se evt på mbed.org Compiler og hele svineriet ligger på nettet. Det tog
mig lidt over 20 minutter at få tre temperatur sensorer til at levere
data til en web-browzer. Og det koster ikke ret meget.

Bo //

Re: ARM i DIP !

Der er også chip(s) inden i tusindbenet §:-o))

mvh ..... Peter