Arduino LCD 3 wire

Dette fungerer fint, men alle Arduinoens digitale pins er brugt, og der
er ingen tilbage, hvis jeg vil udvidde programmet til at styre flere PIR

skifteregister 74HC595, styrer LCD displayet med kun 3 digitale outputs,
i stedet for 6:
http://www.instructables.com/id/Hookup-a-16-pin-HD44780-LCD-to-an-Arduino-in-6-sec/

Er der nogen der har erfaringer med denne smarte lille konstruktion?

Karl Erik.

Re: Arduino LCD 3 wire

Ikke lige den konstruktion, men jeg har af og til brugt 595'ere som

hvis man skal bruge rigtig mange udgange. Og hvis man bruger output

flere indgange.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Arduino LCD 3 wire

Som fx
http://www.ebay.com/itm/New-Blue-IIC-I2C-TWI-2004-20x4-Serial-LCD-Module-Display-for-Arduino-/281245320163

Under 50 kr inkl. forsendelse.

PS. Jeg har selv et tilsvarende, og det virker fint!

Re: Arduino LCD 3 wire

Karl Erik.

Re: Arduino LCD 3 wire
Karl Erik Christensen wrote: