Arduino ?

Hej kloge mennesker

Måske mit spørgsmål er halvvejs OT, men kender i nogle nyhedsgrupper eller
fora hvor jeg måske kunne få hjælp til arduino ?
Skulle der være et klogt hovede her, ville det heller ikke være så ringe :)

Mvh
Martin "bare automekaniker"

Re: Arduino ?
Hej Martin

http://arduino.cc/forum/

De danske jeg har mødt er der ingen trafik i

Max

Re: Arduino ?

Hej Max

Jeg har skam prøvet der, men fik kun et MEGET kort (og ikke brugbart) svar.
Måske mit tekniske engelsk halter lidt, men oplevelsen var at som "newbie"
er man overladt 110% til sig selv.
Tænkte der måske var et dansk fora, hvor folk var en anelse hjælpsomme (som
her i gruppen)

Martin

Re: Arduino ?
Den 15.03.2012 19:03, skreiv Martin:

En god gruppe er:

http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&file=index

Du må registrere deg for å få full adgang.

Lær deg til å tenke over spørsmålene dine slik at de blir presise. Da
får du gode svar.

HM

Re: Arduino ?
Hej Martin

Som sagt har jeg ikke kunnet finde noget dansk fora hvor der
var aktivitet af betydning.
Jeg rodede meget med Arduino på et tidspunkt og fik faktisk
god hjælp her i gruppen, så prøv eventuelt at spørge her.

På arduino.cc er der jo også et skandinavisk fora hvor man
kan spørge på dansk

http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?board=scandinavia/40

Det danske fora tror jeg faktisk er forsvundet.

Max

Re: Arduino ?
Hej Max

Men *vi* er her stadig ;o)

Mvh Hauge

Re: Arduino ?
Hej Hauge

Ja, det tror jeg også.

Max

Re: Arduino ?

Så prøver jeg at formulere opgaven så præcist som muligt:

2 tryk (hvert tryk min. 1 sek) på en knap, indenfor 10-15 sek. skal aktivere
en udgang i 5 min. Når udgangen er aktiv, skal 2 tryk (også min 1 sek pr
stk), deaktivere udgangen.

At få Arduino til at detektere et langt tryk har jeg fundet ud af, og at
aktivere en udgang i 5 min er også til at have med at gøre. Der hvor
problemet opstår, er at få Arduino til først at reagere når der er tastet 2
gange indenfor 10-15 sek.
Desuden har jeg lidt svært ved at "sætte" forskellige funktioner sammen
(langt tryk + timer på udgang)
Arduino er HELT nyt for mig, jeg er trods alt "kun" beregnet til at lave
biler :) Men gamle hunde kan vel også lære nye tricks.

På forhånd tak for input
Martin

Re: Arduino ?

Forøvrigt var det svar jeg fik på arduino.cc/forum:

Use millis....

Ikke særligt nyttigt for en "grøn"...

Martin

Re: Arduino ?

Hvis du kan detektere et tryk kan du også detektere to, lav et loop der
venter på trykkene, start en timer osv. kan være du skal ud  i noget
interruptstyring også.

mvh Erik(der selv leger med arduino)

Re: Arduino ?
Hej Martin

Hvis du nu søger i Audino help efter Millis, så opdager du at
det har noget med at bruge timere at gøre, hvordan kan jeg ikke
sige, men prøv at kikke.

Max

Re: Arduino ?

kig her for eksempel.

http://arduino.cc/en/Tutorial/ButtonStateChange

mvh erik

Re: Arduino ?

Med andre ord så er Usenet usædvanlig sejlivet og langt levende som internet
fænomen.

I øvrigt har jeg set en del Arduino projekter omtalt på http://ing.dk

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline