ArcTan2 implementering i MicroController... Hvordan?

Hej,

Jeg sidder lige med et program til en Atmel micro hvor jeg har brug for
en ArcTan2 funktion... Da jeg ikke har brug for at rode i floating point
så vil jeg gerne selv lave funktionen i stedet for at bruge et math lib.
Men kan jeg bare lave en tabel eller noget?

Nogen Idéer ?? Anyone? :-)

Mvh
    Jan

Re: ArcTan2 implementering i MicroController... Hvordan?

Du kan godt bruge en tabel, det kommer an på hvilken opløsning du har behov
for. Men ellers kan jeg anbefale CORDIC algoritmen hvor du itererer indtil
du har den præcision du har behov for (dvs. det antal bit din variabel er
på).

Re: ArcTan2 implementering i MicroController... Hvordan?
Takker mange gange... Nu virker mit projekt :-)

Site Timeline