ArcTan2 implementering i MicroController... Hvordan?

Hej,

Jeg sidder lige med et program til en Atmel micro hvor jeg har brug for en ArcTan2 funktion... Da jeg ikke har brug for at rode i floating point så vil jeg gerne selv lave funktionen i stedet for at bruge et math lib. Men kan jeg bare lave en tabel eller noget?

Nogen Idéer ?? Anyone? :-)

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen

"Jan Thogersen" skrev i en meddelelse news:jbjxf.473$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Du kan godt bruge en tabel, det kommer an på hvilken opløsning du har behov for. Men ellers kan jeg anbefale CORDIC algoritmen hvor du itererer indtil du har den præcision du har behov for (dvs. det antal bit din variabel er på).

Reply to
Thomas Thorsen

Takker mange gange... Nu virker mit projekt :-)

Reply to
Jan Thogersen