Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Hvor kan jeg købe basalt antistatisk udstyr som en måtte med "stik",
wriststrap etc. *online*?

Det skal ikke være supervoldsom kvalitet, men bare så div. dimser ikke
futter af i utide.

--
Steen Suder
Re: Antistatisk værkstedsudstyr , hvor?

En speciel grund til at det skal være online ?

For lige ovre på den anden side af søen ligger Århus Radiolager og der
har de, hvad du skal bruge.

Et stålbord og omtanke kan gøre det.

Sågar et træbord kan være lige så godt.

Hvad skal du til at rode med ?

Pænt pynt i stuen:

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Det ved jeg ;-)
- Men hvis jeg kan slippe for at køre efter det, så vil jeg gerne det.
Jeg er fastansat nu og Radiolageret udmærker sig jo ikke lige med sine lange
åbningstider.

Det ved jeg, men jeg er typen, der ofte får stød af omgivelserne. Det på
trods af at jeg f.eks. undgår at være klædt i kunststof osv.

Såmænd ikke andet end hvad jeg plejer ;-)
PCe osv.

--
Steen Suder
Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Prøv om fredagen, der har de lang åbningstid.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060430194928@smart-tech.dk
Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Arh... det var jeg ikke opmærksom på. Tak for tippet.

--
Steen Suder
Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?
Hej Steen

Ellers er ARL jo idag ELFA og de er jo online

http://www.elfa.se/dk /

Mvh Max

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Korrekt, men ARL´s priser endnu ikke kommet *helt* op på niveau med ELFA,
men de har *lovet* at det kommer de ;o)

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

LOL

Ja, det er synd og skam!
Mvh.
 Anders (der har lagt maange sparepenge i Radiolageret ;-)

Re: Antistatisk værkstedsudstyr , hvor?

Er det så slemt ?

Derfor tager du altid lige fat i en jordet ledning eller chassis, inden
du rør ved ting.

Okay, så er jeg mere rolig.
Med en PC, tager du et fast greb om chassis, inden du rør ved noget, så
er det i orden.

Pænt pynt i stuen:

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

  Det ved jeg, men jeg er typen, der ofte får stød af omgivelserne. Det på

løft fødderne, og brug IKKE isolerende såler. Min datter er i stand til
at lade op, selv på mit kontor, hvor jeg har potentialeudlignet
antistatgulv. Selv går jeg enten i strøm-pe sokker, eller bare fødder.

Bo //

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Et fugtigt kældergulv og bare fødder må være sagen ESDmessigt, men på den
anden side er det ikke optimalt elsikkerhedsmessigt ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Antistatisk værkstedsudstyr , hvor?

Eller helbresmæssigt.

Pænt pynt i stuen:

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?
Hej Uffe

Man er da sikker på at trække HFI relæet på den måde :)

Mvh Max

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Ikke nødvendigvis, ofte gør det bare nas, specielt de gange hvor man slår
sig fordi man fægter med armene :-|
--
Mvh. Uffe Ravn
Nu med skilletrafoer
Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?
Hej Uffe

Ja, af en eller anden årsag sidder der altid en køleplade som man
kan flå hånden op på når man trækker den til sig i en fart :(

Jeg bruger nu også oftest min variotrafo med skilletrafo når jeg roder
på stærkstrømssiden, så kan man også tænde langsomt.

Mvh Max

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Jeg husker at min kollega døjede længe med en flået tommelfinger, efter at
han var blevet slået bevidsløs i et lille minut af et fjernsyn.

Der gik ikke mange dage før HFI relæet var skiftet til HPFI

Jeps, det er absolut nr 1
Og billigere!

Heldigvis har jeg nu også skillevario i fritiden, takket være en venlig smed
der donerede varioen.
Jeg håber han nød de krudtugler jeg fik sendt i hans retning ved en anden
kollegas mellemkomst.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?
Hej Uffe

Er det noget jeg har været rodet ind i ? Så opfrisk
lige min hukommelse, jeg er helt blank lige nu.

Mvh Max

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Derfor er der forskellige klasser  af antistatgulve. Rigtige ledende
gulve (under 1kOhm pr kvadrat) bruges f.x. i fyrværkeriproduktion.

Bo //

Re: Antistatisk værkstedsudstyr, hvor?

Det blev til et Elme 157 Kit (40x60cm måtte inkl. div tilbehør) fra Århus
Radiolager samt en løs spiralledning med krokodillenæb.
Det ser ud til at være en fin løsning med god fleksibilitet (kan
medbringes).

--
Steen Suder