Antenneteknik

Hejsa
Er det muligt, at lave en GSM antenne om til brug for trådløst lan ?
Jeg tænkte på bare at anskaffe mig en billig en, og så montere det rette
stik på, for derefter at få noget signalmåler software til computeren som så
ville kunne måle hvornår der var bedst signal, ved simpelthen at klippe af
antennen, indtil den matcher ?

Vil overstående nogensinde komme til at virke ? Eller kan man ligeså godt
købe en antenne der er beregnet til det fra starten ?

Re: Antenneteknik

Det tror jeg ikke du får meget ud af, enten må du købe en komplet antenne
med korrekt stik eller lave en selv fra grunden af. Bare det at skifte
stikket koster, se evt hos http://www.dmtonline.dk/ der kan du få fx 9db
antenne med korrekt stik for ca 400kr.
Hvor meget forstærkning skal du bruge ? Hvor langt skal du linke?
Man kan også selv bygge specielt retnings bestemte kan med fordele laves
selv se evt http://www.saunalahti.fi/elepal/antennie.html og
http://www.wireless.org.au/~jhecker /

Lars
www.larsfunder.dk

Re: Antenneteknik
Nu skulle det gerne være en omni antenne, med magnetfod, så den kunne sidde
fast ovenpå rackskabet ;)
Derfor syntes jeg det ville være smart med en mobilantenne med magnetfod

<Hvor meget forstærkning skal du bruge ?
tjah, behøver ikke mere end 3 db, men mere er jo altid godt

<Hvor langt skal du linke?

Det er bare for at få signalet ud af rackskabet, uden at bore i det ;) Så
det behøver ikke være så langt et link

Re: Antenneteknik
Du kan købe den færdig hos microlan til 149 kr

http://www.microlan.dk/products/productinfo.aspx?productid=AN-02&menuid=WLAN&level=1

--
Venlig hilsen

Viggo
Re: Antenneteknik
Men er det med magnetfod ? Syntes bare det ligner en desktopantenne

http://www.microlan.dk/products/productinfo.aspx?productid=AN-02&menuid=WLAN&level=1

Re: Antenneteknik

Lim 3 kraftige magneter (eller en ringmagnet fra en kasseret højttaler) i
bunden, så er det med magnetfod :)

--
Venlig hilsen,
Søren