Antennesignal fra fællesantenne

Vi modtager vores antennesignal gennem en antenneforeingen. Da vi har
en del fjernsyn tilsluttet, har vi kF8%bt en antenne forstE6%rker som er
placeret hvor antennekabelet kommer ind i huset og fordeler sE5%

Nu har jeg sE5% lige kF8%bt et LG LCD tv. Men nE5%r jeg sE6%tter den til
antennekablet sE5% begynder tv'et at brumme. Fik den sE5% byttet til en,
der ikke havde dette problem, men efter den blev sat til antennekablet,
opstod det samme problem.

Kan det vE6%re strF8%mstyrken eller spE6%ndingen pE5% antennekablet, der
gF8%r dette ?

Kan jeg mE5%le dette pE5% antennekablet?
AntenneforstE6%rkeren skulle vE6%re meget god. Kostede 1500 kr. hos vores
lokale radio/tv forretning.

P2E%S. De andre TV i huset, har ingen problemer med en ogsE5%
"almindelige" ikke LCD tv.

Re: Antennesignal fra fællesantenne

Hvad sker der med LCD TV'et, hvis du sætter den direkte til det signal der
kommer ind i huset, altså uden om forstærkeren?

/Nygaard

Re: Antennesignal fra fællesantenne

Vil jeg lige prF8%ve, men er ikke sE5% nemt.. For skal lige have sat et
antennekabel pE5%..

Re: Antennesignal fra fællesantenne

Er dit nye TV jordforbundet?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Antennesignal fra fællesantenne

Hej

Vi modtager vores antennesignal gennem en antenneforeingen. Da vi har
en del fjernsyn tilsluttet, har vi købt en antenne forstærker som er
placeret hvor antennekabelet kommer ind i huset og fordeler så

Nu har jeg så lige købt et LG LCD tv. Men når jeg sætter den til
antennekablet så begynder tv'et at brumme. Fik den så byttet til en,
der ikke havde dette problem, men efter den blev sat til antennekablet,
opstod det samme problem.

Kan det være strømstyrken eller spændingen på antennekablet, der
gør dette ?

Kan jeg måle dette på antennekablet?
Antenneforstærkeren skulle være meget god. Kostede 1500 kr. hos vores
lokale radio/tv forretning.

P.S. De andre TV i huset, har ingen problemer med en også
"almindelige" ikke LCD tv.

Det lydder som om at der er spænding på antenne kablet.
Man kan få nogle bokse som laver en galvanisk adskillelse på kablet. Man kan
også være heldig og lave sådanne en selv.

Jacob

Site Timeline