Antenneinstallationer TV/FM

Jeg har forsøgt at finder sider der omhandler installation af antenneanlæg i
fx. parcelhus.
Jeg ved der findes forskellige moduler fx. Triax. Men har aldrig beskæftiget
mig med antenneinstallationer. Derfor er jeg meget interesseret hvis der kan
henvises til sider der omfatter emnet. Har forsøgt uden held. Et blokdiagram
vil eksempelvis gøre nytte.

På forhånd tak for svarene.

M.v.h.

Børge

Re: Antenneinstallationer TV/FM

Antenneanlæg er et rimeligt komplekst område.

Jeg vil anbefale dig en professionel antenneinstallatør i
lokalområdet.

Re: Antenneinstallationer TV/FM

Har du pøvet antennelageret.dk ?

Re: Antenneinstallationer TV/FM

Tak for svaret Klaus, svaret fra Ole kan jo ikke bruges til noget som helst.
Ja jeg har kigget på antennelageret.dk.  Men vil godt vide mere. Nu er det
ikke kabel TV/FM men almindelige antenner det drejer sig om..

M.v.h.

Børge

Re: Antenneinstallationer TV/FM

Jo, du kan. En god antenneinstallation gøre bedst af folk med knowhow
(oftes også billigst).

Antenner er simple, godt kabel, gode antenner og der rette samlefiltre
og du har et godt grundsignal, vil du kun have det til en slutdåse, skal
der blot et kabel fra samlefiltret og ned til udtaget i stuen, skal der
fordeles til flere, kigger du på tegningen fra antennelageret og lader
dit samlefilter være kabeltv installationen. Dine antenner skal helst
være "tunet" til dit lokalområde.

Re: Antenneinstallationer TV/FM

Nåh. Du kan ikke lide den type svar du selv plejer at give folk?
Det burde du måske tænke over i fremtiden.

Det er faktisk ikke så simpelt. Slet ikke hvis det skal blive godt,
jeg kan ikke give dig et komplet kursus her, men hvis du prøver med et
(tænkt) eksempel med givne problematikker skal du nok få et serøst
svar.