Antenne til Super Nova Babyalarm

Den knækkede telescopantenne skulle gerne erstattes af en uoriginal antennen har følgende data:

Helt indskubbet=82 mm Helt udtrukket= 190 mm

Antennen er en tre-leds og nederste led har en længde på 75 mm og en dia på 5,3 mm(kritisk)

Er der nogen her i gruppen, der har en ide om hvor en sådan kan købes

venlig hilsen Ejnar Nielsen

Reply to
Ejnar Nielsen

[...]

 Click to see the full signature
Reply to
Ejnar Nielsen

Mon ikke det lokale radioværksted kunne være behjælpelig?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Uffe Ravn skriver:

Eller den lokale pusher af babyalarmer ?

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Den lokale baby-alarm pusher (babysam) tager 160 kr. for en original antenne. Det må da kunne gøres billigere !

Reply to
Brother Tuck

"Ejnar Nielsen" skrev i en meddelelse news:441eaeaf$0$132$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Hej Ejnar Hvis du ikke er så kritisk med udseendet, kan du blot sætte en stump ledning eller metal på, længden skal være den samme, 190mm, tykkelsen er ikke vildt kritisk... Måske ikke så fikst, men i kan da bruge alarmen indtil i måske finder en rigtig antenne.

mvh Preben

Reply to
Preben Larsen

Brother Tuck skriver:

Måske. Til 160 kr passer den til gengæld præcist.

En babyalarm til 1000 kr, så er der vel også råd til en original antenne til 160 kr. Specielt frem for at skulel til at psee en til 50 kr til....

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Tjaaa, det mener du nok, men nu er det jo altså den 3. antenne jeg skal købe. (ja min datter er en strid banan)

://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Reply to
Brother Tuck

[...]

Der skal nok til at trækkes i lommepenge snart.

De virker for øvrigt fint med antennerne slået ned.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Jeg har brugt en del af en renseribøjle. Virker fint.

Det er vildt upraktisk at den er lavet til at knække. Jeg kender ikke nogen der ikke har knækket mindst een af dem. Vi har knækket to.

Den burde være lavet som en blød gummiting, eller som antennen på en gammel erichson mobil.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg   mads@dydensborg.dk   http://www.madsdydensborg.dk/

There are many gods which Christians reject. I just believe in one less god
 Click to see the full signature
Reply to
Mads Bondo Dydensborg