antenne stik

På min antenne har jeg et stik som jeg mener hedder et PL stik.
På radioen er der et stik som jeg ikke umiddelbart kender navnet på, men jeg
har uploaded billeder af begge stik her:
http://Billedeupload.dk/showpic-3769.jpgog
http://Billedeupload.dk/showpic-3770.jpg
Hvad hedder radioens stik? og hvor kan jeg få en adapter?

Rune

Re: antenne stik

Den, der sidder i radioen ligner mistænkeligt en N-connector. Muligvis
får du mere dækkende og hurtigere svar i news.dk.fritid.hamradio

Bo //

Re: antenne stik
tak skal du have... spørgsmålet er x-postet til den nævnte gruppe, og det er
en n-connector kan jeg forstå.
Spørgsmålet er om der mon findes et adapter stik?

Rune

Re: antenne stik

Spørgsmålet var ikke x-postet i de tre grupper men postet som separate
indlæg. Du x-poster ved at lave ét indlæg, som samtidig postes til
flere grupper.

Re: antenne stik
http://Billedeupload.dk/showpic-3769.jpgog

Det er en N-connector

http://Billedeupload.dk/showpic-3770.jpg

Og dette er, som du selv siger, et PL-stik, eller rettere PL-259. ( det
kaldes osse et UHF-stik, selvom det er aldeles uegnet til UHF )

Det kan jeg ikke lige finde. har ledt hos BM-radio. Det skal hedde PL-hun
til N-han. De fleste forretninger med kommunikationsudstyr har dem.

Mvh Ebbe

Re: antenne stik

Se her:

http://dmtonline.dk/link.asp?menu10%7&submenu=0&langDA %