Ang. spole til lysrør.

Hej alle

I min projekt med ansigtssolen proppet i scanneren er jeg nu næsten
færdig (havde lige et par eksamener i mellemtiden).
Men problemet med den manglende spole har jeg stadigvæk.
Jeg skal have fundet en spole hvilken jeg måske kan skaffe igen, men
spørgsmålet er så om denne max-effekt må være over de 30 W som de to 15W
rør tilsammen "yder"? Dvs. går det at smække en 40W spole til to 30W rør
- jeg kan umiddelbart ikke se problemet, men det er jo ikke lige et
område jeg beskæftiger mig så meget med.

Mvh  /  Preben Holm

Re: Ang. spole til lysrør.
Hej Preben

Normalt bruger man rør og spoler der passer sammen, spolen har
ud over at fungere som tændspole jo også den funktion at den
er en seriemodstand der begrænser strømmen i rørene og ved
at bruge en for stor spole løber der jo for megen strøm og rørene
slides hurtigere.

Mvh Max

Re: Ang. spole til lysrør.

Okay, den havde jeg vist ikke lige tænkt på, men tak for rådet ;-)

Mvh / Preben Holm

Site Timeline