ang. metode til trafiktælling

Hey NG.

til et projekt jeg er i gang med skal jeg bruge en enhed der kan bruges til
at tælle hvor mange biler der kører ind og ud af en parkeringsplads. Nogen
der har ideer til hvordan man kunne lave en sådan detektion? altså om det
f.eks. kunne laves med en dims der detekterede når en bil kørte hen over en
ledning via noget magnetfelt-værk. Det er altså mest forslag til metoder men
et diagram over hvordan detekteringsenheden kan bygges ville også være
vældig interessant. Det må i øvrigt gerne være meget simpelt...:o)

Mvh. Thomas

Re: ang. metode til trafiktælling

En fotoaftaster med sender og modtager og en stolpe i midten....

Mikkelsen junior: http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Re: ang. metode til trafiktælling
Hej Thomas

En gummislange med et trykfølsom switch på, så giver kontakten
to pulser for hver bil, som på gammeldags tankstationer.

Mvh Max

Re: ang. metode til trafiktælling

til
en
men

Du laver en spole i nogle nedfræsede riller i asfalten.

Spolen forbindes til en metaldetektor som kan købes som byggesæt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: ang. metode til trafiktælling

Simpelt? Du hyrer en skoleelev med behov for ekstra lommepenge...

/J

Re: ang. metode til trafiktælling
til
en
men

Metaldetektore kan bruges, og de kan laves meget nemt, det er jo store metal
stykker der skal findes.
Der er en konstruktion her:
http://peteropfinder.dk/_konst/sensorer/proxi1/index.html
Du skal nok lave en anden spole når du skal se en bil.
Jeg har selv lavet en loop sensor til brug i en indkørsel, det var ca. den
samme konstruktion, spolen var lavet af et antennekabel hvor inderlederen
blev brugt som spole og skærmen var kun forbundet til stel i den ene ende,
hvis det skal kunne holde til lidt tordenvejr skal den anden ende af skærmen
forbindes til stel gennem en transil eller ligende.

En anden løsning kan være at bruge et magnetometer "HALL SENSOR" da jern
selv vil være magnetisk eller vil forstyrre jordens magnet felt.
Du kunne bruge en KMZ 10A den kan købes her:
www.pc-elektronik.dk
PS Jeg har ikke prøvet denne løsning, men ligende løsning er blevet brugt
til at søge efter ubåde.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: ang. metode til trafiktælling
til
en
men

Tak for input..:o)

Mvh. Thomas

Re: ang. metode til trafiktælling

Kan du ikke bare spF8%rge din vejleder?

Re: ang. metode til trafiktælling

Kan du ikke bare spørge din vejleder?

Jo da, men ville gerne høre hvad andre har af gode foreslag.

Site Timeline