Ang. Hall Sensor/Pickup coil

Hejsa

Jeg er ved at lave et projekt, hvor jeg skal have en microprocessor
til at trigge på nogle digitale pulser, der bliver frembragt af en
propel. Propellen giver en puls pr. omgang, men denne er meget svag og
kan ikke detekteres af processoren.

Jeg søger enten en hall sensor eller et kredsløb med en pickup coil...

Jeg er blevet fortalt af distributøren af propellen at de selv bruger
en 4,7mH spole til at fange de svage pulser... Jeg vil derefter
forstærke pulsen op og køre den gennem en komparator for at frembringe
pulserne...

Mine spørgsmål er så:
1. Er der nogen der ved hvor jeg evt. kan finde/købe en lille hall
sensor til mit projekt?

2. Kan nogen oplyse mig om hvordan jeg skal/bør koble pickup coilen
til propellen? Jeg har ikke fået den hjem endnu, men jeg satser på at
den har et par ledninger, hvori pulsen "transporteres" i.
Skal ledninger kobles direkte til spolen eller...?

Håber I kan hjælpe med dette.

Hvis nogen skulle have et svar til mig/gruppen, gider de så venligst
at sende mailen til mig også (udover til gruppen, da jeg ikke kigger
nyhedsgrupperne så ofte)?

Mvh. Martin

Re: Ang. Hall Sensor/Pickup coil

Der bliver brugt små hall sensore i mange motore i små DC-Blæsere og
capstangs / tromle motore i videobåndoptagere.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvor svag er svag og er det ikek noget der kan klares med et simpelt
transistortrin ?