Ang. baggrunds billed af program på TV.

Davs med jer alle sammen.

Glædelig jul samt et godt nytår nu jeg husker det.

Jeg har et TV. hvorpå når jeg skal se en DVD, og tænder for denne, så hopper
den ganske rigtig over og er klar til at man kan se en DVD. Men mit problem
ligger i at den TV kanal jeg sidste har set ligger som et svagt baggrunds
billed over i DVD billedet. HVilket er vildt irriterende.

Hvad kan der være galt???
Og hvad kan jeg evt gøre???

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Hej!

Brug et bedre (skærmet) scartkabel, eller klip ben 8 i tv'enden af kablet. Een
af delene skulle klare problemet!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Davs Kim.

Mit kabel er skærmet, så det virker mig lidt underligt at dette forekommer.
Det med ben 8 Har heller ikke hjulpet. Så har du evt. en idé til hva man kan
prøve ????

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.

forekommer.
kan

Hvis det er et af de billige kabler du har, så er skærmningen ikke
nødvendigvis af en god kvalitet.
Køb et ordenligt kabel med dobbeltskærm, så burde problemet blive løst.
Hvis ikke så kan der være et problem med scart-indgangen i dit TV, jeg havde
engang et ældre B&O med samme problem, der måtte jeg ind og lure lidt og det
viste sig at der var en dårlig stel-forbindelse i indgangen. En lodning
hjalp :o)

Mvh
Benjamin

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Davs Hr.

Jeg vil prøve med et andet svart kabel jeg har, så kan jeg se om det
hjælper.

Foreløbigt mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.

8 ? Det er switch signalet.....

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
On Sat, 3 Dec 2005 20:56:50 +0100, "Thias Russell"

Klip pin 19 af i TV-enden af SCART
Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Hej Ole.

1

Jeg har prøvet med et mindre kabel hvorved at støjen ikke er der, eller
retterer ikke noget jeg lige lægger mærke til.

Jeg vil dog prøve imorgen at fjerne Pin 19 for at se om det evt. kan
afhjælpe fejlen.
Men et hurtigt spørgsmål. Hvad skulle det hjælpe ved at diskonnekte pin 19
på scart stikket ved TVet????

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.

Fjernsynets tuner sender bileldet up på pin 19 af scart connectoren
(http://hwb.sunsite.dk/co_Scart.html ), så det kan optages på en evt
videomaskine. Det der sker i dit tilfælde er at videosignalet føres over
i din DVD og tilbage igen (eller laver overhøring i kablet). Det er et
meget kendt fænomen og kan afhjølpes ved at videosignalet ikke føres ud
i scartkablet.

Hvilken DVD og hvilket tv ?

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Davs Klaus.

Både TV og DVD er Panasonic.

PS: Jeps jeg fandt ud af at pin 8 var select signallet. Det tog mig lige et
par minutter at finde ud af hvilken AV kanal det så var på HEHEHEHEH

Men tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.

Davs

Okay

Velbekom.

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
On Sun, 4 Dec 2005 21:14:44 +0100, "Thias Russell"

Det er fordi TVet afleverer det signal tuneren er indstillet på, ud på
pin19. Og så er der overhøring i et dårligt afskærmet SCARTkabel.

Klip nu bare pin19.

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Davs Ole.

Jeg håber ikke det gør noget, at jeg bare trykker benet ud, da jeg syntes at
det er lidt syndt at skulle klippe ben af. Inden man ser sig om har jeg jo
lavet et gæggebrev HEHHEHEHE.

Men tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.

Det giver det samme....

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.
Davs til jer alle sammen.

Jeg vil sige tak til alle der har hjulpet mig her med mit lille problem.
Jeg har på mit 10 meter dobbelt skærmet scart kabel, fjernet pin 19 og
stellet det inde i kablet, (Så man kan bruge det en anden gang.)
Og nu er billedet bare som det skal være.

Så endnu engang mange gange tak for hjælpen.
Og rigtig god jul til jer og jeres familie.

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Ang. baggrunds billed af program på TV.

Velbekom og i lige måde....