Analog top- wizard søges til et mic preamp projekt

Hej

Jeg leder efter en analog top-wizard som vil være med til at udvikle en speciel mikrofon preamp i stil med denne:

Eller endnu bedre denne:

:-)

De billige preamps, som er på markedet er alt for dårlige, og de gode er alt for dyre for almindelige hjemmebrugere. Derfor vil jeg selv lave een, men jeg er ikke rigtig elektronikmand, og kan ikke lave beregninger og udvikling. Jeg kan teste med ørene, designe, komme med ideer, bygge, bore og male og den slags. Og så kan jeg indkøbe billigt og sælge dyrt :-)

Der er naturligvis ingen penge i projektet, men jeg tror godt, at det er muligt at sælge flere af dem, hvis de spiller godt og kan laves for rimelig små penge. Men lydkvaliteten skl holde hele vejen igennem! Min tanke var, at tage en klassisk vellydende midtfirser mixer som er modulopbygget, og så kopiere preampen og strippe alle ting som EQ osv. Måske kan man endda gøre den bedre med nyere komponenter eller tilpasninger. Jeg ved godt, at det ikke er helt fint at planke andres konstruktion, men de skal jo også kun tjene som inspiration :-)

Mange af de gamle mixere fra 80 - 90'erne har nogle rigtig gode preamps, og som ikke er bygget af rasende dyre komponenter. Alligevel er kvaliteten langt bedre end nutidens Behringer og andre discountmærker.

Der skal ikke være så meget hejs. Bare en fed mic preamp ballanceret (med phantompower), som har en normal osse balanceret line out. Ikke andet. Man kunne så lave den i versioner med 2 til 8 (eller mere) preamps. Det skal altså være enkelte printmoduler for hver kanal og ikke et stort print, så det er så simpelt og fleksibelt som muligt.

Der er efterhånden mange billige men rigtig gode lydkort som har 8 kanaler eller mere, men langt de fleste har kun to med preamp, resten er så linjeindgange. Der ville sådan en boks passe fint oven på - navnlig hvis prisen og kvaliteten er fin.

Og når man ikke skal have løn, har store investeringer, rentebyrder osv, så er det osse muligt at lave et godt lille produkt.

Er der nogen her, som har kompetancen og lysten til at være med i et sådanne projekt? Man skal naturligvis have særdeles indgående kendskab, indsigt og erfaring med analogudvikling..

Claus

Reply to
Claus Tersgov

KompetEncen - ja.

Arbejde gratis - nej.

Du får aldrig et kvalitetsprodukt uden at ville betale for det.

På et skrabt budget vil jeg vurdere at de første prototyper kan laves for 2.000.000DKK

Reply to
Ole Geisler

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ja, eller også vælg som udgangspunkt f.eks. en velegnet IC fra f.eks. Analog Devices, RC eller TI eller Motorola og så gå ud fra en af deres application notes. De har jo lavet alt forarbejdet.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

"Claus Tersgov" wrote in news:4a3a2352$0$90263$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk:

Kort sagt, du er ude efter en tosse der vil knokle gratis for at du kan få en kvalitets preamp til billig mønt.

Held og lykke med at finde den tosse.

Reply to
Kim

Krage søger mage ;o)

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Kim skrev bl.a.:

Jeg er godt klar over, at der *altid* er een, der skal spille idiot. Det ville næsten være ubegribeligt andet.

Tilsyneladende har du ikke fattet en skid, og hvem havde forventet det.

For de likvider, jeg er villig til at kaste i projektet, der kan jeg købe både 2 og 3 og 4 apparater hos Åge Jensen, men det er IKKE det, jeg vil.

Så det handler ikke om at jeg skal have en billig preamp, det handler om at få udviklet noget som er billligt og som kan hamle op med dediscount ting, som er på markedet, og som kan lige præcis det, jeg efterlyser og ikke andet. Senere kan man så prøve at sælge produktet i mindre skala.

Men det er nok for svært for dig at forstå...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Ole Geisler skrev bl.a.:

Sikke noget vrøvl!

Det meste i denne her verden er skabt af ideologiske grunde og ikke af jagten på profit!

Det er derfor du lever af at reparere alt det andre har skabt!

Du er heller idealist, så du kan næppe tænke på en måde, der kan skabe ret meget uden at bruge en million. Men det er der heldigvis andre der kan.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Karsten (7870) skrev bl.a.:

Ja, eller Soundcraft, Allen & Heath eller 117 producenter. Der er massevis af producenter, som har lavet forarbejdet, som som er forholdsvis nemt at tilpasse for en erfaren analog-mand.

Når jeg som udgangspunkt vil kopiere disse produkter, så er det, fordi det er uomtvivteligt at konstruktionen virker.

Der er ingen grund til at genopfinde hjulet eller den dybe tallerken på ny. Det er kun folk som Geisler, der er så firkantede og begrænsede i deres fantasi, ogg som aldrig selv får skabt noget!

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Heh :-) Jeg er så ikke enig.

Øh, nej. Jeg har efterhånden været ude af servicebranchen en del år.

Du kommer ingen vegne for 1 mil. - hvis det skal være seriøst.

Reply to
Ole Geisler

Det er meget sjovt at jeg så får en fornuftig hyre for at bruge min fantasi :-)

Seriøst : det er ikke så simpelt som du tror. Men du kan jo fortælle når du har et (vel)fungerende produkt til mindre end prisen på de færdige. Det vil ikke ske ;-)

Reply to
Ole Geisler

Hej Claus

For at bruge din egen form, ja så har jeg arbejdet i en udviklings- afdeling i 20 år, og jeg er tilbøjelig til at give Ole ret.

Gør som de proffesionelle gør i stor stil, køb en der dur og så igang med Reverse Engineering.

;-) Det er en erfaring man gør.

Men det er svært at tro, jeg ville have været enig med CT for 10 år siden. Men det er lovligt at blive klogere.

Reply to
Ole Geisler

Hej Ole

Det er nok de færreste der tænker på at den største opgave i en udviklingsafdeling, ja det er er lave budget og så holde dem.

Så er det jo nemt - lav et budget på 5000.- og hold det.

Hvorfor er det at det ikke sker :-)

Reply to
Ole Geisler

Hej Ole

Fordi vi laver budgetter for at kunne måle overskridelserne :)

Udviklingsopgaver overrasker altid prismæssigt, men når det går op for alle, ja så er der ingen vej tilbage, man har investeret så meget at man er nødt til at fortsætte.

Mit råd med at købe en der er som man vil have den, ja det løser et andet stort problem man også har når man udvikler, nemlig at kravsspecifikationerne skrider undervejs.

Nejda ? Det sker ingen steder :-) :-) :-)

Reply to
Ole Geisler

kan

Om s=E5 man tog et eksisterende produkt og kopierede det er der stadig lang vej igen hvis det ska' op p=E5 et niveau hvor det kan produceres og s=E6lges.

-Lasse

Reply to
langwadt

Præcis. Selv en 1-1 kopi bliver IKKE billig. Selv en masseproduceret

1-1 kopi vil næppe kunne bære omkostningen ved at dokumentere originalen vha reverse engineering.
Reply to
Ole Geisler

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:4a3fa6de$0$48236$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jamen, ud over selve udviklingsomkostningerne, som i givet fald allerede allerede er "betalt" gennem at anvende et udkast/project fra en aspplication note, som jeg tidligere foreslog, og som utallige gennem tiderne har anvendt med held, så er der produktioinsmodningsomkostningerne.

Hvor mange enheder vil du sætte i produktion som prototyper? Hvor mange enheheder vil du basere din endelige kalkulation på pr. år? Hvor mange penge er du overhovedet parat til selv at stikke i sådan et project?

Kan du overhovedet selv svinge loddekolben? - altså i produktionsmæssigt øjemed? For at det skal være lønsomt uden loddemaskiner og andet moderne produktionsmaskineri til min. kr. 100.000,- som investering skal du være i stand til at udføre 10.000 - 15000 lodninger på en almindelig arbejdsdag, før du kan regne med at have en min. løn hjemme forrudsat du har en skrap pige til at montere selve komponenterne i printene først. Og hun skal også have løn.

Hvis du nu har prøvet at efterregne lidt på de tal, der er fremkommet fra forskellige sider og måske overjet outscorsing på et bestent project og indhenten de nødvendige tilbud, og som der så allerede findes available fra en anden fabrikant, der har anvendt netop den samme udvikling (læs aqpplication note), tja, så kan det alligevel være, du skal vælge en anden levevej, med mindre du er ukammerat med dine penge.

Ud af ovenståernde behøver jeg vel næppe at udtrykke min opfattelse af en vis form for naivitet i dit oprindelige forslag.

Ked af det Claus. That's life I've been there i alt for mane år.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)