Analog multimeter Unigor 4s

Hej,

Jeg har fE5%et fat i sE5%dan en multimeter, som opfF8%rer sig ofte
underligt. F. eks den er fuldstE6%ndigt stille hvis jeg mE5%ler modstand
eller jE6%vnstrF8%m, men hvis jeg mE5%ler vE6%kselstrF8%m kF8%rer den, og s=
E5%
modstand og jE6%vnstrF8%m virker igen. Er det en forklaring for dette?

PE5% forhE5%nd tak.

Re: Analog multimeter Unigor 4s
[...]

Jeg tror du skal forklare din forklaring lidr bedre.

Re: Analog multimeter Unigor 4s
Jeg prF8%ver igen ;-)

Jeg prF8%ver at mE5%le med analog multimeter modstand, jE6%vnstrF8%m (1,2V
batteri) - ingen output, ingen reaktion fra multimeter. Bagefter
drejer  jeg drejeknappen til vekselstrF8%m - nu mE5%ler den korrekte
vE6%rdi, og bagefter hvis jeg vil tjekke et batteri virker jE6%vnstrF8%m og
modstand mE5%ling korrekt.

Er det lidt bedre?
Hilsen,
Dusan

Re: Analog multimeter Unigor 4s
Hej Dusan

Ja, nu gav det mening. Det kunne lyde som en omskifter
der trænger til at blive brugt så skidt på den kan blive
slidt af. Prøv at massere den nogle hundrede gange
og se om det hjælper.

Re: Analog multimeter Unigor 4s
Hej Sukovic.

Nu ved jeg ikke lige hvilken model, du har. Men - hvis det er et
instrument (UM) med automatisk skift mellem måleområder (auto range) er
disse symptomer ganske normal, hvis der er tale om åbne terminaler
(d.v.s. at dine målepinde ikke er kortsluttet). Hvis der er tale om et
UM, der automatisk skifter mellem måleområder (mV / V) med åbne klemmer
(dvs. at prober/målepinde ikke er sat sammen / kortsluttet. I det
tilfælde vil UM opfange "brum ~ 50 Hz" fra omgivelserne vi alle befinder
os i (lysnet: køleskab, TV, PC o.s.v.). Hvis du kortslutter dine
prober/målepinde skal UM vise 0 (+/- et par digit) ved vekselstøm. Hvis
ikke, har du og UM et problem, der kun kan løses i form af den nærmeste
genbrugsplads med indkøb af et nyt UM.

Mvh.
Bjarne L.

Re: Analog multimeter Unigor 4s

Du ved ikke hvilken model... Det er et viserinstrument med manuelt
områdevalg. sådan eet skifter ikke selv område, eller foretager sig
noget aktivt. Så, som Max gætter: løse forbindelser eller en dårlig
omskifter.

Evt åbne kassen og kigge om der er dårlige lodninger eller skidt i
omskifteren

http://213.222.12.205/Default.aspx?tabid28%&mid40%5&ctl=Buy&buy=U060308.pdf&emid40%3&art52%990&Free=True

Bo //

Re: Analog multimeter Unigor 4s

Jeg tror, jeg har en manual med diagram liggende, hvis det kan hjE6%lpe.
Frej

Site Timeline