Analog måling via USB-stikket

Jeg ønsker, at kunne fortage mogle analog målinger vi USB-stikket.
Det drejer sig om ca. 5 målinger (dc 0-5V), der så i computeren
og via et regneark, hvor der så kan lave graf og kurver m.v.
Er der nogen her der har kendskab til hvor jeg kan køben en sådan
målenhed.
Gerne et Web-link.

Mvh
MJ

Re: Analog måling via USB-stikket
Hej Monie

http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id35%0526

Re: Analog måling via USB-stikket

Hej Max
Tak;-)
Jeg syndtes ikke der oplystes nogen steder, at data automatisk kan
overfF8%res til et regneark?
Mener du at det kan K8047 godt?
Mvh
MJ

Re: Analog måling via USB-stikket

Hej.

Hvade lige samme tanke som Max da jeg læste spørgsmålet.. jeg er ret sikker
på at den ikke kan overføre automatisk til regneark. det skal du gøre
manuelt via medfølgelde program.. men ellers mener jeg at alle vellemans
byggesæt er åbne for sourcecodes mv.. så du kan skrive dit eget program til
den, og så er det jo ingen sag at hive dem i excel.. det kræver selvfølgelig
kendskab til noget udvikligssoftware

//Brian

Re: Analog måling via USB-stikket

Hej Brian
Tak for svaret.
Det er bare lige det med programmeringen, der volder mig svE6%rt;-)
Du kan vel ikke programmer i C eller C+  ???

Mvh
MJ

Re: Analog måling via USB-stikket

Det kan jeg ikke.. kun html og php

//Brian

Re: Analog måling via USB-stikket

Det kan du gøre med en PICO USB ADC-11/10 eller USB ADC-11/12
Se evt. http://www.shop.microtec.dk/contents/da/p46.html

Det medfølger PicoLog, som kan eksportere data til EXCEL. Desuden bedfølger
der en lille macro, som kan overfører data direkte til et EXCEL-regneark via
et DDE-link (se evt. http://www.picotech.com/excel.html ).

Re: Analog måling via USB-stikket

Hel Allan
Mange tak for dit forslag og gode beskrevet.
Jeg vil nu nE6%rlE6%se data'erne om PICO USB m.v.

Med venlig hilsen
Monie

Re: Analog måling via USB-stikket

Hvad med denne
http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id69%119&shop_id59%57&vare_id38%2909

Den burde kunne findes billigere end lige der

Har selv en model med temp/fugtighed

Mvh Jesper

Site Timeline