Analog måling via USB-stikket

Hej Jeg ønsker, at kunne fortage mogle analog målinger vi USB-stikket. Det drejer sig om ca. 5 målinger (dc 0-5V), der så i computeren og via et regneark, hvor der så kan lave graf og kurver m.v. Er der nogen her der har kendskab til hvor jeg kan køben en sådan målenhed. Gerne et Web-link.

Mvh MJ

Reply to
Monie Jacobsen

Hej Monie

Hej Max Tak;-) Jeg syndtes ikke der oplystes nogen steder, at data automatisk kan overf=F8res til et regneark? Mener du at det kan K8047 godt? Mvh MJ

Reply to
mjs

Hej.

Hvade lige samme tanke som Max da jeg læste spørgsmålet.. jeg er ret sikker på at den ikke kan overføre automatisk til regneark. det skal du gøre manuelt via medfølgelde program.. men ellers mener jeg at alle vellemans byggesæt er åbne for sourcecodes mv.. så du kan skrive dit eget program til den, og så er det jo ingen sag at hive dem i excel.. det kræver selvfølgelig kendskab til noget udvikligssoftware

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

sikker

ram til

=F8lgelig

Hej Brian Tak for svaret. Det er bare lige det med programmeringen, der volder mig sv=E6rt;-) Du kan vel ikke programmer i C eller C+ ???

Mvh MJ

Reply to
mjs

Det kan jeg ikke.. kun html og php

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

"Monie Jacobsen (slet IRD9G)" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Det kan du gøre med en PICO USB ADC-11/10 eller USB ADC-11/12 Se evt.

Det medfølger PicoLog, som kan eksportere data til EXCEL. Desuden bedfølger der en lille macro, som kan overfører data direkte til et EXCEL-regneark via et DDE-link (se evt.

Allan Soerensen

ews: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

=F8lger

via

Hel Allan Mange tak for dit forslag og gode beskrevet. Jeg vil nu n=E6rl=E6se data'erne om PICO USB m.v.

Med venlig hilsen Monie

Reply to
mjs

Hvad med denne

Den burde kunne findes billigere end lige der

Har selv en model med temp/fugtighed

Mvh Jesper

Reply to
Jesper Pedersen