Analog Efterklang

Er der ikke en alternativ analog løsning til efterklang vha. en fjeder ? Jeg
mindes en IC der byggede på noget der hedder Bucket Brigade eller lign ? Den
skulle kunne lave Analog Delay ved at flytte ladninger mellem
kondensatorer...mon det kan konverteres til efterklangseffekten ?

Re: Analog Efterklang

"Jan Pedersen"

Fjederrumklange findes efterhånden kun i vintage guitarforstærkere og
efterligninger af disse.

Effekten er stadig uundværlig til sang og studieproduktion, og den findes i
et utal af elektroniske (digitale) varationer.

Byg selv kan næppe anbefales, der er masser af brugte digitale til salg.

- men det var jo ikke det du spurgte om...:-)

Per

Re: Analog Efterklang

Det var vist det den blev brugt til i sin tid, men mon ikke det laves
digitalt idag.

Re: Analog Efterklang

Jeg
Den

Ja. Tidligere anvendte man Bucket Brigade Delay-lines (BBD) til at forsinke
et signal. Effekter såsom delay, echo, reverb, chorus, flanging, vibrato etc
kan realiseres vha en BBD. Tidligere var især kredsen TDA 1022 meget populær
til den slags, men såvidt vides bygges den slags udelukkende med digital
teknik idag.

--
TA

Re: Analog Efterklang
Hej TA og andre,

TDA1022 er for længst udgået og i udpræget grad erstattet af
rumklangseffekter lavet med Digital Signal Processing. Men jeg mener nu
stadig at der laves BBD-kredse, og der findes masser af konstruktioner
rundt om på nettet der er indtil 5 år gamle der bruger forskellige typer.

Lidt dumt formuleret lyder mit spørgsmol så hvad er de gængse typer
idag, hvor skaffes de - er det restlagre eller fremstilles de endnu og
hvad er prislejet??

- Jeg leger også gerne med analog musikelektronik når jeg engang får
lidt mere tid til det.

/Lars

Re: Analog Efterklang
On Sat, 12 Nov 2005 15:49:17 +0100, Lars Peter Larsen

Philips:
 TDA1022 Bucket Brigade Delay Line for Analogue Signals

Panasonic:
 MN3204   512-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3205   4096-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3206   128-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3207   1024-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3208   2048-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3209   256-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3210   Dual 512-Stage Low Voltage Operation Low Noise BBD
 MN3214   1024-Stage Low Voltage Operation BBD with 5 taps
 MN3304   512-Stage Ultra Low Voltage Operation BBD for Audio Signals
 MN3306   128-Stage Ultra Low Voltage Operation BBD for Audio Signals
 MN3307   1024-Stage Ultra Low Voltage Operation BBD for Audio Signals
 MN3308   2048-Stage Ultra Low Voltage Operation BBD for Audio Signals
 MN3309   256-Stage Ultra Low Voltage Operation BBD for Audio Signals

 SAD1024   Dual Analog Delay Line
 SAD4096   2048-Stage BBD
 SAD512   Analog Delay Line

Jeg er selv ved at lave en Chorus med MN3007

Delay har jeg valgt at bruge en PT2399

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: Analog Efterklang
TDA1022 kan kF8%bes i DyskerLand nedenunder os. Prisen ?????

Site Timeline