Amidon T50-1

Hej gruppe.

Nogen der ved hvor man i DK kan købe sådan en ringkerne?

--
MVH.
Finni

Re: Amidon T50-1
RF-Connection.com

--
med venlig hilsen/regards

Ole

Re: Amidon T50-1
Hej Ole

Har han andre end den T-200-2 han har på hjemmesiden,
som han forøvrig tager det dobbelte for i forhold til

http://www.pc-elektronik.dk/shop /

Re: Amidon T50-1
Tak for jeres svar.
Desværre har ingen af de to firmaer denne kerne.

--
MVH.
Finni

Skal det være lige nøjagtig en den kerne, hvad skal
du bruge den til ?

Jeg checker lige om jeg skulle have en når jeg kommer
hjem senere idag.

Re: Amidon T50-1
Hej Max.

Det ville da være kanon hvis du skulle have een.
Det er til det berømte lc-meter.
Jeg kunne godt bruge T50-2 men det er så et andet vindingstal og den er også
større.

--
MVH.
Finni

Jag må tilstå at det kender jeg ikke.

Den er nu ikke større, en T50 er altid 50/100 del tommer, altså 12,7 mm.
men det er rigtig at Al værdien er anderledes så viklingstallet er
anderledes.

Men jeg har desværre ingen på lager, jeg kan hjælpe med en T68-1 der
jo er lidt større, nemlig 68/100 del tommer, altså 17,5 mm. Al værdien
er lidt større end for T50-1,  11,5 istedet for 10.

Re: Amidon T50-1

Kan jeg mon tillade mig at komme med en link:
http://www.oz5esb.dk/OZ5ESB/Projekter/LC-meter/Digitalt_LC-meter.htm

--
73
OZ4UB   Uffe :-)

Re: Amidon T50-1
Hej Uffe

Jeg kan ikke se at den er brugt deri.

Re: Amidon T50-1

Tillad mig at blande mig.

Den eneste spole jeg kan finde på diagrammet er L1 på 68 uH og det er
det du skal gå ud fra. Der kan lige så godt bruges en købt drosselspole
af tilfældig tolerance på omkring de 68 uH.

Grunden er at nøjagtigheden beror på clock-krystallets nøjagtighed og
nøjagtigheden af den kapacitet der skudes ind for at kalibrere meteret.
Resten er matematik hvor selvinduktion og kapaciteten i oscillatorens
svingkreds beregnes inden den komponent der skal måles skydes ind.

Konklusion: brug de kerner og spoler du har der kan levere selvinduktion
ved frekvenser fra lidt under 1 MHz og nedefter.

Vy 73 de Lars - der byggede Silkeborg-afdelingens AADE-klon LC-meter for
nogle år siden, og brugte en blå Neosid drossel.

Re: Amidon T50-1
Tak for jeres svar.

Jeg prøver mig lidt frem med andre kerner jeg har liggende.

Jeg har prøvet at kontakte OZ5ESB.
Men de har vist ikke mere på lager.
Tror der kun er den "hårde" vej tilbage.
--
MVH.
Finni

Re: Amidon T50-1

Hvilken farve har kernen og hvad er diameteren, jeg har nogle forskellige
liggende.
Mvh Lars

Re: Amidon T50-1
Lars

Det er en jernpulverkerne, den er 12,7 mm udvendig og malet blå.

Re: Amidon T50-1

Ok, jeg har dem kun liggende i sort, rød og  gul.
Lars

Re: Amidon T50-1
Hej F

Der er også www.amidon.de  men lad være med
at forudbetale.

Re: Amidon T50-1
Hej Lars.

Tak for henv.

Diam. = 12,7 m/m
Hul     = 7,7 m/m
Tykkelse = 4,8 m/m
Farve = Tan

MVH.
Finni

Re: Amidon T50-1
Hej Finni

Det er en 0, 1 er blå.

Re: Amidon T50-1
Yes Max.

Du har ret, den er blå. Jeg har læst forkert.
--
MVH.
Finni