Amerikansk stik i DK

Er der nogen der ved hvor jeg kan skaffe en lille dims, der laver en
amerikansk stik (på en Game Boy SP adapter) om til et dansk?

Mvh. Nikolaj

Re: Amerikansk stik i DK

De fleste elektronikforretninger burde have dem, men være lige opmærksom på
om adapteren kan klare 230V..  USA-grej er typisk beregnet for at køre på
110V...

/peter

Re: Amerikansk stik i DK
Jeg mener at den kan klare op til 240V, så...

Tak for hjælpen.

Mvh. Nikolaj

Re: Amerikansk stik i DK

Tag lige og kig efter en ekstra gang inden du ødelægger noget :-)

/peter

Re: Amerikansk stik i DK

Du burde ikke kunne få dem, da de amerikanske stik ikke er godkendt til 230
volt.

Re: Amerikansk stik i DK

Ved at Kjell i Sverige har amerikanske hunstik (www.kjell.com) og mener også
at have set dem flere steder.
www.brinck.dk burde også kunne skaffe noget der kan bruges.

Men, når nu man køber udstyr i USA, så foruden at være sikker på at det kan
klare 240 v (hvilket mange ting med løs adaptor kan, men dog ikke alle), så
køb dog en amerikansk forlængerledning med og sæt dansk stik på den, så
funker det med det samme.

Alternativt, kan apparatet/adaptoren ikke bruge 220 v, fås der også små
adaptorer til under 100 kr, der konverterer 220 til 110 v (dog stadig 50
hz), ganske fint til småapparater og deres opladere. Til større ting fås
naturligvis større adaptorer, men så stiger prisen naturligvis.

Mvh
Morten

Re: Amerikansk stik i DK

også

Amerikanske hunstik er ikke ulovlig da de kan bruges til meget andet, men
konverter stik fra dansk stik til amerikansk er ulovlig.

Re: Amerikansk stik i DK

Ja, det er jeg/vi helt klar over :o)
Men herhjemme er det svært ikke at være bare en lille bitte smule ulovlig.
Hvad jeg gør er min sag, hvad andre gør er deres. Personligt vil jeg bruge
en sådan konverter eller lave min egen uden at blinke uanset hvad andre
måtte have af indvendinger og advarsler.

Bare mine 0.02 €

Mvh
Morten

Re: Amerikansk stik i DK

Er det nemmeste og billigste ikke at klippe ledningen af og sætte et
dansk stik på istedet?

Mvh
John Smith

Re: Amerikansk stik i DK

Lidt svært da, det højst sandsynligt er en adaptor med sammenbygget stik
(dem har du sikkert også tonsvis af til computerhøjtalere, opladere til
mobiltelefoner osv.).

Mvh
Morten

Re: Amerikansk stik i DK