amerikansk stik <> europæisk stik omformer?!?!

HEJ!

Jeg har lige købt en elektronikdims i USA.
Da jeg skal til at oplade den opdager jeg at den er beregnet til de
amerikanske stikkontakter - hvor vi har 2 "runde stænger" på vores stik, har
amerikanerne 2 "flade stænger". Så jeg er lidt på herrens mark. der MÅ
findes en slags omformer som kan lave det amerikanske stik om til et
europæisk?!

På opladerstikket står der "input: 100-240Vac-0.3A 50/60Hz. Er det samme
strøm som vi bruger her i Danmark`? (jeg aner INTET om dette).
Jeg leder bare efter en dims så jeg kan oplade via dansk stikkontakt!

nogen der kan hjælpe?!

Mvh Anders

Re: amerikansk stik <> europæisk stik omformer?!?!
Er det en stikprop.. eller sidder stikket direkte på laderen ?
Hvis det er en stikprop kan du roligt skifte den ud med en normal dansk.
Hvis ikke skal du ha fat i en "omformer".. som vel ikke kan koste mange
basseører :)

Mvh
René

Re: amerikansk stik <> europæisk stik omformer?!?!
Hej Anders,

Surprise, surprise ;)

Vi bruger 230V/50Hz, 'kanerne bruger 115V/60Hz, opladeren kan bruges til
begge dele.

Hvis det skal være billigt - slib de flade ben smalle nok til at gå i en
dansk kontakt, en vinkelsliber er hurtig, en metalfil er lettere at styre.

Er du ikke til den slags metoder kan du få en såkaldt rejse-adapter hos
enhver velassorteret isenkræmmer (det er normalt et sæt med flere stik-
adaptere).

--
Venlig hilsen,
Søren