Alternativ til Br 742a Elektronisk optager

Hejsa

Jeg står at mangler et byggesæt  a la Br 742a Elektronisk optager. Fra
http://www.brinck.dk/byggesaet/br742.asp

Elektronisk optager.
Br 742a er en elektronisk optage/gengiveenhed bygget op omkring en speciel
IC der lager lydinformationen analogt i en intern EEPROM. Lydkvaliteten er
bedrer end i vores gamle "Brinckofon", lydkvaliteten er forbedret, samt
lagret informationer forsvinder ikke når strømmen afbrydes. Br 742a leveres
med 60 sekunders optagetid.
Tilsluttes 4-16 ohms højttaler.

Tekniske Data :
Udgangseffekt :                     0,25 watt.
Forsyningsspænding :           8-25 volt DC.
Printmål :                             53 x 73 mm.
Kasse :                                KG20.

Dette sæt har Brinck desværre ikke på lager for tiden og jeg er derfor
interesseret i et alternativ. Hvis det evt. findes samlet, så ville det være
at foretrække.

Nogen der har en ide hvor jeg finder et alternativ ?

Med venlig hilsen

Preben Kvist

Re: Alternativ til Br 742a Elektronisk optager

være

Hvad med andre byggesæt firmaer, f.eks. Velleman K8030

For adresse på Velleman og andre byggesæt firmaer, se her:

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: Alternativ til Br 742a Elektronisk optager

Stakkels dig!

Hvis du vil bygge selv, så er ISD2560 (60 sek optagelse) eller ISD25120
(120sek optagelse) måske en idé.
De kræver kun forholdsvis få eksterne komponenter.

Databladet på kredsen findes på
http://www.winbond-usa.com/products/isd_products/chipcorder/datasheets/2560 /
ISD2560.pdf

Hennings Elektronik (og sikkert også andre) har også haft nogle færdige
optage/gengive enheder, til ca. 150kr.
Tlf. 86846022.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Alternativ til Br 742a Elektronisk optager
?????????????

Jeg vil foretrække et så færdigt produkt som muligt. Færdigsamlet er bedst,
men ellers tager det jo ikke lang tid at lodde et byggesæt sammen.

Det kunne jo være jeg skulle ringe til ham.

Med venlig hilsen

Preben Kvist

Re: Alternativ til Br 742a Elektronisk optager

Når ja, det skal nu ikke tages så bogstaveligt.
Men efter Brincks sidste behandling af mig for ca. 2 år siden, har jeg valgt
aldrig at handle der mere (når ja, nu hørte det i forvejen til
sjældenhederne)!

Det er jo en mulighed.

--
Venligst