Alternativ brug af Linksys PAP2T

Hejsa

Jeg har en større flok af Linksys' PAP2T ip-telefoniadaptorer, som jeg
synes kunne være smart at bruge lidt alternativt..

Jeg har rodet rundt på nettet for at finde nogen der eventuelt bruger
denne adaptor til andre småting, end lige netop til telefoni, som jeg er
ret ligeglad med.

Har 35 stk. liggende, så det kunne da være rart at få dem i brug til
f.eks. datalogning og andet, så man ikke behøver AVR med netværk, da
netværket jo er en del af disse bokse.

Er der nogen her der kender til alternativ brug af disse bokse og vil
vidergive lidt info, så ville det da være rart.

Mvh Hauge

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T

Kan man ikke sætte en seriel konsol på den og få access til linux, så kan du
selv installere addons o.s.v

Kasper

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T
Hejsa

I princippet burde det være muligt, det er det i hvert fald på Linksys'
AP'er og lign.. Men der er desværre ikke noget på printet der ligner et
"stik", som kunne være en serialport og har ikke kunnet finde noget om det.

Det kunne jo være rigtigt rart at kunne lave en logger til f.eks.
elmåleren, som man så kan accesse via netværk..

Mvh Hauge

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T

Eller adgang med telnet eller ssh ?

/A

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T

Desværre er ingen af disse kørende derpå..

Mvh Hauge

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T

Jeg har også nogle stykker til at ligge. Men jeg har lidt svært ved at
forrestille mig at de kan bruges til anden en telefon.   Men man kunne
måske bruge dem sammen med "Gammelt" teleudstyr.  Jeg tænker på modem,
fax, telex, alarm o.s.v.
Men adaptoren kan vil ikke noget i sig selv??

Men finder du noget interresant at bruge adaptoren til, eller finder
hacks - vil jeg da gerne høre lidt om det...

Erik Andersen

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T

Reelt er det jo bare en processor med ram og flash + noget netværk, så
den vil jo være suveren til hjemmekontrol osv.
Mange accesspoint kan jo køre med alternativ software som man også selv
kan smide moduler på, som f.eks. kan bruges til styringsformål.

Jeg leder med en masse lygter med lys i, da jeg jo har 35 stk. af dem,
er det jo lidt værd at bruge tid på ;o)

Mvh Hauge

Re: Alternativ brug af Linksys PAP2T

Hvad med en PBX, og så lave lokal telefoni til hele familien....   Og så
et par udegående numre ved musimi.dk eller redspot.dk   De fleste
samtaler er jo mellem familimedlemmer.  Og skal der ringes ud, kan man
vel dele om 2-3 udegående.
Og man kan lave Voicemenu, omstilling, parkering, rundring, svarer o.s.v.
Og så er det gratis

Men den ide har du nok været omkring

Erik

Site Timeline