alternativ batt. til Thinkpad

Hej,

Eftersom batt. på min thinkpad er ved at være lidt træt, tænkte jeg at
supplere med batt. fra eksempelvis min Bosch skruemaskine (her har jeg
allerede to batt).

Min bærbare er en IBM 560z - med 10.8V 2,2Ah batt

Bosch 12V 3,0Ah

Bosch batt. har fire "kontaktflader" - jeg forestiller mig at de er i
anvendelse ved opladning - men min ide var at lade de 12V gå til
jævnstrømsindgangen på Thinkpaden. Ved anvendelse af lader, får Thinkpaden
16V - men her lades der jo.

Hvad siger folket - er det et dødfødt projekt?

MvH

Thomas

Re: alternativ batt. til Thinkpad
Tja... problemet med batterier til Think-padderne er, at der sidder en
lille processor i dem, som konstant fortæller operativsystemet i PC'en
om batteriets øjeblikkelige lade-tilstand, så det er ikke bare en
akkumulator.

Der er nok ikke andre muligheder end at skifte det ud med en original
reserverdel.

Noget andet er, at der på et tidspunkt har stået et eller andet sted på
IBM's supportsite, at det forlænger batteriets levetid, hvis man tager
det ud af maskinen, når den alligevel bare kører på ekstern strømforsyning.

mvh
Karsten

Site Timeline