Alpine MOBILE MEDIA Station - tft skærm hvid!

Hej i gruppen.

Jeg er ved at undersøge en fejl på en Alpine Mobile Media Station CVA-1003R.
TFT skærmen er bare hvid! funktionerne på radioen ser ellers ud til at
fungere fint, man kan sagtens vælge forskellige sources (man kan se dem på
det lille lcd display). Men skærmen lyser hvid uanset hvad.

Nogen der kender denne fejl fra enheder af denne type, eller bare ved tft
skærme generelt? er det skærmen, skærm-interfacet, eller før?

Hvor skal jeg lede efter fejlen?

Håber nogen kan hjælpe mig videre.

Mvh. Mads

Re: Alpine MOBILE MEDIA Station - tft skærm hvid!

CVA-1003R.

Ja den kan jo være mange steder, men mangler der f.eks. en
forsyningsspænding, kan skærmen være hvid.

Hvad har du målt?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Alpine MOBILE MEDIA Station - tft skærm hvid!

Jeg har endnu ikke målt noget, jeg har set efter løse forbindelser m.v....
skærmen sidder i radioen (det er en autoradio med tft skærm indbygget i, som
kan køres ud automatisk. Der går et ultratyndt fladkabel med omkring 20-30
ledere (slag på tasken) fra selve "radioen" til skærmen.

Jeg har ikke noget diagram til den, så der er ikke rigtigt noget at holde
sig til.

er det mon et almindeligt video signal der går til skærmen?

Site Timeline