Allegro PCB Editor

Hej NG

Er der nogle Allegro pcb editor folk her i gruppen
Jeg mangler lidt hjælp som "newbee"......?

Mvh Jens

Re: Allegro PCB Editor

Nordcad.dk har supporten her i landet, og Ole eller Gitte kan hjælpe med
det meste.

Bo //

Re: Allegro PCB Editor

Yes, de kan tilbyde et kursus.
Jeg ville egl. bare gerne se en demo af Orcad PCB - for jeg er noget loren
ved at købe den uden at have set noget mere. Ved fx. ikke hvor omfattende
libs der følger med (jeg hader lib-arbejde!). Mener iøvrigt at den er
sindsyg "fattig" på funktioner (INGEN matchning, ingen automatisk diff-line
osv.) - men det er en stor fordel at kunne læse "rigtige" Allegro designs.

Mvh.
 Anders

Re: Allegro PCB Editor
Anders F skrev:
  Ved fx. ikke hvor omfattende

    Hmmm, det kommer man nu sjældent uden om, så snart man ik skal bruge
oldsags komponenter, eller holder sig til kun modstande, kondensatore,
og nogen tusse gamle transistore. Så er man jo dømt til at skulle lave
lib arbejde, og det er jo næsten lige meget hvilken pakke man vælger.

--
VH
Lars Molnit

Hmm. Jeg mener nu der burde være "det meste med". Også 0306, 0804 arrays,
uMax, MLF'er og andre gængse chippakninger. Når det er sagt fatter jeg ikke,
at der ikke er flere producenter, der tegner diagram OG footprint symboler
til gængse programmer når de releaser noget nyt...

Mvh.
 Anders

Re: Allegro PCB Editor

De sælger ikke flere, fordi de påtager sig den opgave, og da moderne CAD
programmer er ret effektive til at lave nye symboler/footprints, kan jeg
godt forstå dem. Der er vel 5-10 forskellige dataformater, som man SKAL
lave det til.

Bo //

Re: Allegro PCB Editor

Du kan bestille mig til at lave en opvisning. Hvor i kongeriget er det ?

Bo //

Re: Allegro PCB Editor

Hi, hi. Du er garanteret også dyr ;-)
Jeg sidder i Kbh - men kommer da af og til til Århus. (Aner ikke hvorfor -
men jeg har en ide om at du residerer deromkring)

Hygge,
 Anders

Re: Allegro PCB Editor

Nå, ja... København starter, når man kommer over storebælt, og jeg bor i
Århus. Fortæl mig noget om geografi.. Jeg boede engang i Brede, som er
en forstad til Kongens Lyngby, som er en forstad til København. På samme
måde er Hovedgård en stationsby, der ligger mellem Tvingstrup og Hylke,
og med lidt held er der ca 30 km til Århus, og 15 til Horsens. Nu er det
ikke min opgave at sælge OrCAD, men jeg har da haft en vis tilknytning
til Ålborgfirmaet. Jeg har brugt ware'n gennem ca 15 år, og undervist ca
10 år, så jeg kan nok godt lære dig et eller andet, og jeg plukker ikke
folk, det er ganske rimeligt. Bare giv et ring :-)

Invitterer du på en tur til Ø'en, kommer jeg, for jeg kender mange, der
trænger til et besøg :-)

-men skal vi ikke fortsætte på "Bo"@"Bjerre-technology"dot"DK", så det
ikke ender i OT komercials, alt sammen.