Alarm ved berøring af gitterport

Jeg har et stålgitter foran min firmadør, kunne godt tænke mig at den gav en
lyd hvis nogen rørte ved den - er der nogen der kan komme med et
konstruktionsforslag ?
Mvh
Allan

Re: Alarm ved berøring af gitterport

en

Hvis du isolere gitteret fra og montere et elefanthegn vil der afgives en
lyd når nogen røre ved den.

//Trold :-)

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hej Allan,

Hvis den er isoleret fra "jord" kan der laves kapacitiv føling på gitteret,
men hvis det er offentligt tilgængeligt vil du nok få en del falske alarmer
og den slags bliver man ofte immun over for, så når det virkelig gælder...

--
Venlig hilsen,
Søren

Re: Alarm ved berøring af gitterport

Ja, men desværre ikke lovligt

--
Calle

Re: Alarm ved berøring af gitterport

Takker indtil videre men jeg kom ikke meget videre
mvh
allan

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hej Allan

Som andre har gjort opmærksom på er den port jo
højest sansynlig jordet og dermed er det noget
problematisk at detektere at nogen røre ved den,
og hvad nu hvis de har handsker på og alt sådant
noget. En helt anden løsning kunne være en PIR
detektor der sidder over porten og føler at nogen
kommer i nærheden af porten, de kan laves så
de kun registrere når noget kommer meget tæt
på porten, så fejlalarmer undgåes.

Mvh Max

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Ja det kunne jeg prøve takker for svarene
mvh
allan

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hej Allan,

Et moduleret laser-"gardin" umiddelbart foran gitteret kunne også være en
mulighed.

--
Venlig hilsen,
Søren

Mindre (og billigere) kan nok gøre det men laser gardinet er nok den
optimale løsning.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hej Anders,

Lad mig se...
- Et styk halvlederlaser (gerne en af dem der har omskiftbar IR og rød
laser i samme hus).
- Et syk modtager (fotodiode, opamp og lidt af det løse).
- et passende antal små spejle (på fx. 1x1 cm. der kan skæres af en rest
tyndt spejlglas).

Lyder det så dyrt ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Nej det blive det først når det skal sikres mod det danske vejr og
hærværk ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hej Anders,

Laser og modtager kan monteres i huller i "dørkarmen" (eller hvad der nu
er udenom), evt. med 5..10 mm acryl foran og spejlene kan laves af
højglanspoleret rustfrit stål og monteres så de ikke er til at flå ud.
Men det kræver selvfølgelig at man selv kan gøre det, ellers kan det godt
komme til at koste.

--
Venlig hilsen,
Søren

Der er visse vigtige organer, der er overfladenære....

BBj //

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hejsa

Efter lidt af denne tråd at dømme, så er det ikke hjernen ;-)

/Hauge

Re: Alarm ved berøring af gitterport
Hej Hauge

Der tænkes nok på den del mænd ofte tænker med :)