Alarm til tank

Hej NG

Jeg skal til at konstruere to nye dieseltanke, i den forbindelse har jeg overvejet om ikke man kunne indbygge en alarm der hyler når tanken er fuld.

Det går jo nok ikke at lade diesel væsken virke som slutte kontakt, så jeg er på udkig efter en billig løsning.

Der er en VDO tankmåler med vippearm i tanken, jeg ved ikke om det er muligt at trække noget ud af den?

Er der nogen der har gode forslag der ikke koster en bondegård?

Mvh JR

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 28847 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
Jan Rasmussen

Jan Rasmussen skriver:

Hvorfor går det ikke ?

Det kan let være. Hvad er der af signal ud af VDO'en ?

Sikkert, men vil du have fuld udbytte af gruppen tror jeg nok at nedenstående skal "afmonteres":

Du har sendt et nyhedsgruppeindlæg og ikke en mail. Spamfighter ved godt at det ikke er at betragte som en mail, når man sender nyhedsgruppeindlæg, men alligvel sender de deres rekalme med. Ville de endeligt gøre noget, skulle de lave reklamen som en signatur (altså indledt med signaturadskilleren "-- "). Men det _vil_ de ikke, for så er de klar over at deres reklame bliver sorteret fra i mange nyhedsgruppelæsere - faktisk har deres "adskiller" været tæt på at være perfekt, men det blev der lavet om på, så nu er de sikker på at deres reklame bliver vist.

Fakta er at Spamfighter selv spammer...med fuldt overlæg.

Fakta er også at en del garvede nyhedsgruppebrugere har sat et filter på deres newsklient der sorterer spam fra - heri ryger netop indlæg sendt fra en klient der er "inficeret" med Spamfigter spam. Disse brugere ser ikke dit indlæg da du er at betragte som spammer.......

Spam kan fjernes let og gratis og uden reklamer over alt - se min private hjemmeside.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Jeg tror ikke det går fordi der må være fare for gnistdannelse, hvis dieselolien virker som kontakt.

VDOén er en giver, jeg tror blot den laver en variabel modstand alt afhængig af hvor armen står = væskestanden.

Jeg har ikke udstyr til at måle giveren, men jeg har goglet og fundet at VDO givere typisk kører fra 0-180 Ohm eller fra 243 - 33 Ohm. hvilken type jeg har ved jeg endnu ikke, men kan man lave en alarm udfra en Ohm giver?

Mvh JR

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 28850 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
Jan Rasmussen

Jan Rasmussen skriver:

Nu kan man jo nøjes med så lav en spænding at faren for gnister ikke er der.....

Det vil sige at du slet ikke bruger den ?

Ja, det er forholdsvis let.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Det med lav spænding der ikke danner gnister lyder interessant.

Nja, lige nu bruges den ikke idet den gamle tank er læk, derfor er jeg i færd med at tilvirke nye tanke. hvorfor jeg er interesseret i at danne mig et indtryk af om jeg skal forberede en tilslutning til et ekstra input i tanken.

Det ville nok være det letteste og måske sikreste at tage signalet udfra giveren, spørgsmålet er så bare om det har indflydelse på viseren til tanken.

Grunden til jeg ønsker at lave dette er miljø. således det ikke er overløbet der fortæller at tanken er fuld, men en akustisk alarm.

Mvh JR

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 28858 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
Jan Rasmussen

- gør som i vand-værker..:

en "kvik-sølv-flyde-kontakt" ...

I vandværker har man to, en der starter pumpen når vandniveau'et er under et vist niveau, og en anden der stopper pumpen når man er over et vist niveau. - Hysterese, u know.

Simplere og billigere kan det sikert ikke gøres...

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk
Reply to
Lars Nielsen

i drikkevandet? yikes...

--
mvh
Rasmus

Mon ikke man er gået over til en anden type switch.

Jeg mener at have set noget med en magnet og et reed rør.

Reply to
Flemming Frandsen

Jo, der er lavet noget med en sender og modtager som så måler afstanden til overfladen. "ekkolod" men det er til svimlene priser.

Hvordan fungerer løsningen med en magnet og et "reed rør" ?

Mvh JR

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 28937 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
Jan Rasmussen

Ved at en magnet er ophængt på en flyder så den kan flytte sig tæt på reed røret når flyderen begynder at flyde.

Se f.eks.:

Flemming Frandsen

diesel olie leder ikke ...

- Og du så så ikke """""""""? - Som i, at sådan lavede man en vædskekontakt i gamle dage, ved da ikke hvordan de laves nu...

Og sekundært..: - Kan kviksølv opløses i vand, eller kræver det tilstedeværelse af salte???

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk
Reply to
Lars Nielsen

Lars Nielsen skriver:

Kviksølvkontakter er umulige at få fat i.....

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Hej Lars

Ordentlige væskekontakter kan idag laves med en plexiglaspind der skrues ind i tanken ved max og min niveau. Pinden er affaset i 45 grader i enden der er inde i tanken, og poleret gennemsigtig. Man sender så lys ind i ded ydre ende af pinden, er den spidse ende af pinden i væske, ja så reflekteres lyset retur og man kan måle det, er pinden i luft sker der ingen reflektion og dermed intet signal retur. Denne type føler virker med alle former for væsker og med det rette materialevalg holder de næsten evigt.

Max skriver:

Sådanne er at finde som niveaufølere i en del af de blækstråleskrivere vi sælger.....

Hej Klaus

Er det dem fra Carlo Gavazzi ?

"Max" skrev i en meddelelse news:4738beca$0$15877$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Det minder mig om, at BASF i sin tid lavede plexiglas - både i plader og stænger, hvor lyspåvirkning på overfladen gav et kraftigt lys i enderne - kraftigt som en LED. Jeg har da nogle prøver liggende fra den gang, jeg skal prøve at lege med til de formål, som Max nævner.

--

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Max skriver:

Carlos Pizzaria ?

Nope Willett (Videojet) laver dem selv.

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Hej Karsten

Ja, man lavede bl.a. en lygte der var forsynet med sådan en pleksiglas vinkel så den kunne lyse på svært tilgængelige steder under service.

Hej Klaus

Ok, det er mange år siden jeg lavede styrringer hvor jeg brugte den slags, første gang jeg mødte dem var fra firmaet i Hadsten, det hed vel Electromatic dengang :)