Alarm til tank

Hej NG

Jeg skal til at konstruere to nye dieseltanke, i den forbindelse har jeg
overvejet om ikke man kunne indbygge en alarm
der hyler når tanken er fuld.

Det går jo nok ikke at lade diesel væsken virke som slutte kontakt, så jeg
er på udkig efter en billig løsning.

Der er en VDO tankmåler med vippearm i tanken, jeg ved ikke om det er muligt
at trække noget ud af den?

Er der nogen der har gode forslag der ikke koster en bondegård?

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Alarm til tank

Hvorfor går det ikke ?

Det kan let være.
Hvad er der af signal ud af VDO'en ?

Sikkert, men vil du have fuld udbytte af gruppen tror jeg nok at
nedenstående skal "afmonteres":

Du har sendt et nyhedsgruppeindlæg og ikke en mail. Spamfighter ved godt
at det ikke er at betragte som en mail, når man sender
nyhedsgruppeindlæg, men alligvel sender de deres rekalme med. Ville de
endeligt gøre noget, skulle de lave reklamen som en signatur (altså
indledt med signaturadskilleren "-- "). Men det _vil_ de ikke, for så er
de klar over at deres reklame bliver sorteret fra i mange
nyhedsgruppelæsere - faktisk har deres "adskiller" været tæt på at være
perfekt, men det blev der lavet om på, så nu er de sikker på at deres
reklame bliver vist.

Fakta er at Spamfighter selv spammer...med fuldt overlæg.

Fakta er også at en del garvede nyhedsgruppebrugere har sat et filter på
deres newsklient der sorterer spam fra - heri ryger netop indlæg sendt
fra en klient der er "inficeret" med Spamfigter spam. Disse brugere ser
ikke dit indlæg da du er at betragte som spammer.......

Spam kan fjernes let og gratis og uden reklamer over alt - se min
private hjemmeside.

Re: Alarm til tank

Jeg tror ikke det går fordi der må være fare for gnistdannelse, hvis
dieselolien virker som kontakt.

VDOén er en giver, jeg tror blot den laver en variabel modstand alt afhængig
af hvor armen står = væskestanden.

Jeg har ikke udstyr til at måle giveren, men jeg har goglet og fundet at VDO
givere typisk kører fra 0-180 Ohm eller fra 243 - 33 Ohm.
hvilken type jeg har ved jeg endnu ikke, men kan man lave en alarm udfra en
Ohm giver?

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Alarm til tank

Nu kan man jo nøjes med så lav en spænding at faren for gnister ikke er
der.....

Det vil sige at du slet ikke bruger den ?

Ja, det er forholdsvis let.

Re: Alarm til tank

Det med lav spænding der ikke danner gnister lyder interessant.

Nja, lige nu bruges den ikke idet den gamle tank er læk, derfor er jeg i
færd med at tilvirke nye tanke. hvorfor jeg er interesseret i at danne mig
et indtryk af om jeg skal forberede en tilslutning til et ekstra input i
tanken.

Det ville nok være det letteste og måske sikreste at tage signalet udfra
giveren, spørgsmålet er så bare om det har indflydelse på viseren til
tanken.

Grunden til jeg ønsker at lave dette er miljø. således det ikke er overløbet
der fortæller at tanken er fuld, men en akustisk alarm.

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Alarm til tank

Hej Klaus

Jeg har forhøet mig ved RC elektronik med deres optiske følere, men de mener
ikke den kan trække en busser, eller et relæ da de kun kan trække 40mA.
de siger at start strømmen til et relæ 4 dobles ved start strømmen, og så
brænder føleren af.

Så jeg tror en løsning ved Ohm aktivering er løsningen.
Kan du beskrive hvorledes man laver et sådan system, og hvad der skal til?

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Alarm til tank

Så sætter man en transistor mellem føler og buzzer.

En del mere avanceret end en transistor.

Re: Alarm til tank

diesel olie leder ikke ...

Bo //

Re: Alarm til tank

 - gør som i vand-værker..:

en "kvik-sølv-flyde-kontakt" ...

I vandværker har man to, en der starter pumpen når vandniveau'et er under et
vist niveau, og en anden der stopper pumpen når man er over et vist
niveau. - Hysterese, u know.

Simplere og billigere kan det sikert ikke gøres...

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Alarm til tank
i drikkevandet?
yikes...

Rasmus
Re: Alarm til tank

Mon ikke man er gået over til en anden type switch.

Jeg mener at have set noget med en magnet og et reed rør.

Re: Alarm til tank

Jo, der er lavet noget med en sender og modtager som så måler afstanden til
overfladen. "ekkolod" men det er til svimlene priser.

Hvordan fungerer løsningen med en magnet og et "reed rør" ?

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: Alarm til tank

Ved at en magnet er ophængt på en flyder så den kan flytte sig tæt på
reed røret når flyderen begynder at flyde.

Se f.eks.:
http://www.e-5continents.com/Product/EN/product_list.asp?type_id17 %

Re: Alarm til tank

 - Og du så så ikke """""""""? - Som i, at sådan lavede man en vædskekontakt
i gamle dage, ved da ikke hvordan de laves nu...

Og sekundært..: - Kan kviksølv opløses i vand, eller kræver det
tilstedeværelse af salte???

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Alarm til tank

Kviksølvkontakter er umulige at få fat i.....

Re: Alarm til tank
Hej Lars

Ordentlige væskekontakter kan idag laves med en plexiglaspind
der skrues ind i tanken ved max og min niveau. Pinden er affaset
i 45 grader i enden der er inde i tanken, og poleret gennemsigtig.
Man sender så lys ind i ded ydre ende af pinden, er den spidse
ende af pinden i væske, ja så reflekteres lyset retur og man kan
måle det, er pinden i luft sker der ingen reflektion og dermed
intet signal retur. Denne type føler virker med alle former for
væsker og med det rette materialevalg holder de næsten evigt.

Re: Alarm til tank

Sådanne er at finde som niveaufølere i en del af de blækstråleskrivere
vi sælger.....

Re: Alarm til tank
Hej Klaus

Er det dem fra Carlo Gavazzi ?

Re: Alarm til tank

Carlos Pizzaria ?

Nope Willett (Videojet) laver dem selv.

Re: Alarm til tank
Hej Klaus

Ok, det er mange år siden jeg lavede styrringer hvor
jeg brugte den slags, første gang jeg mødte dem var
fra firmaet i Hadsten, det hed vel Electromatic dengang :)